-
Packshots in webshops: tips en trends
Doordat de winkels de afgelopen tijd dicht zijn geweest door de alom bekende coronamaatregelen, hebben steeds meer consumenten de voordelen van webshops gevonden. In de winkelstraten opvallen is al een ouder verhaal, maar hoe val je als webshop op tussen de concurrentie?
-
Traffic Today: Extra geopend tijdens Black Friday #spon
Het belangrijkste weekend voor e-commerce komt er weer aan; Black Friday. Voor veel webshops is dit weekend belangrijk voor een groot deel van de omzet. Veel online bezoekers betekent veel websiteverkeer. Om dit te stimuleren draaien er ook verschillende campagnes, om de bezoekers zoveel mogelijk naar de acties te trekken.
-
Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?
De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat betekent dit voor jouw brand? Velen vragen zich af of ze als merk of retailer nog wel kunnen ontbreken op marketplaces. Online Tuesday #97 draait op 14 april helemaal om marketplaces. Schrijf je meteen gratis in!
-
Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020
De Webwinkel Vakdagen vormen jaarlijks de ontmoetingsplaats voor professionals die werkzaam zijn in e-commerce. Ruim 250 sprekers en 280 exposanten deelden op 29 en 30 januari hun kennis en innovatieve inzichten in Jaarbeurs Utrecht. Dat het event elk jaar groter wordt, bleek uit de afgeladen beursvloer. Wat leeft er allemaal? Ontdek het in deze recap van deze tweedaagse vakbeurs.
-
Willen we meer of minder pakketdiensten?
Toen PostNL en Sandd begin dit jaar aankondigden te willen fuseren, werd daarvoor de krimpende postmarkt als directe aanleiding genoemd. Voor de pakketmarkt heeft deze consolidatie weinig gevolgen, aangezien Sandd zich meer richt op de postdivisie. Wordt het niet eens tijd dat er juist minder pakketdiensten door de straten rijden? Welke gevolgen zou consolidatie op de pakketmarkt hebben?
-
Een tweede leven voor geretourneerde producten
In het Brabantse Wijchen staat een enorme loods. Bezoek de loods en je ziet wat verkopen via webshops tot gevolg heeft. "Die loods is fascinerend en ook confronterend. Het valt bijna niet uit te leggen", aldus Thijs Bosgoed, founder van BuyBay. Het bedrijf geeft geretourneerde spullen een tweede leven. Zonder zelf iets aan te kopen en altijd de hoogst mogelijke prijs na te streven. Daarmee ontzorgt BuyBay bestaande webshops. Met een enorme loods vol spullen tot gevolg.
-
Video: Hoe ben je optimaal voorbereid op de komst van Amazon?
Als Amazon eindelijk naar Nederland komt, moet je daar als bedrijf wel klaar voor zijn. Hoe kun je jezelf daar nu al optimaal op voorbereiden? SDIM behandelt deze vraag in de nieuwe video-rubriek op Marketingfacts over de laatste ontwikkelingen in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.
-
Zes tips om de checkout-conversie een boost te geven
De bottleneck van iedere online customer journey is zonder twijfel het afrekenproces: wordt de lead omgezet in een sale, of haakt de klant alsnog af om bij de concurrent een aankoop te plaatsen? Er zijn enkele praktische tips om het horrorscenario van de afhakende klant te voorkomen. Met deze aanbevelingen kun je het afrekenproces zodanig inrichten dat je de kans op webwinkelverlaters minimaliseert. Met andere woorden: je maakt van kijkende klanten ook kopende klanten, en dat stimuleert de omzet.
-
Webwinkeliers laten belangrijke e-mailcampagnes links liggen #spon
Uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019 dat tijdens de Webwinkel Vakdagen is gelanceerd, blijkt dat slechts 55 procent van alle webwinkeliers software heeft geïmplementeerd voor marketing automation. Verder is het opmerkelijk dat webshops die deze software wel inzetten, zich vooral richten op de 'klassieke' productnieuwsbrief en actiemail en niet op effectievere campagnes. Tijd om de balans op te maken en webwinkeliers aan te sporen meer uit hun business te halen.
-
Vijf tips voor meer bereik en sales met affiliate marketing
Door middel van een affiliate-programma kan een webshop via online partners zijn sales laten groeien. Maar hoe pak je dit zo effectief mogelijk aan? Vijf tips voor een optimale samenwerking met een affiliate: persoonlijk contact, transparantie, conversie, commissie en techniek.
-
Zo krijg je de klant met zijn winkelwagentje bij de kassa
De digitale klant heeft volop keuze uit verschillende producten, verschillende bedrijven en verschillende varianten van een product. Dit kan leiden tot keuzestress voor de klant, maar is ook stressvol voor een bedrijf. Want hoe houd je die digitale nomaden loyaal aan je merk en zorg je dat ze daadwerkelijk aankopen doen?
-
Kijken, kijken, niet kopen
In de winkel komt het regelmatig voor dat je een item pakt en het vervolgens toch weer in het schap teruglegt. Of dat die schoenen toch niet mooi staan en je ze terug in de doos stopt. Je bekijkt dan wel een item, maar gaat uiteindelijk niet tot aankoop over. Ook online is dit een bekend fenomeen. Zo heeft 75 procent van de Nederlandse shoppers wel eens meubels onbesteld achtergelaten. Bij kleding is dit zelfs 78 procent wel eens gebeurd, zo blijkt uit nieuw onderzoek van SAP.
-
Webwinkel Frank gaat diepte in
Het Groningse bedrijf Frank zit in zo’n dertien landen. "We hebben daar in totaal 450 webwinkels en we groeien heel hard. Wat ons onderscheidt is dat we per webwinkel een heel breed assortiment hebben. Dus in plaats van één groot warenhuis hebben wij per webwinkel heel veel producten van een specifiek onderwerp. Wij gaan de diepte in per product. Op Wereldbol.nl koop je dus wereldbollen, terwijl je alleen maar telescopen aanschaft op Telescoop.nl. En dat hebben we ook vertaald naar meerdere landen", aldus CCO Benjamin Derksen.
-
Progressive Web Apps: het Gouden Ei voor e-commerce?
"Verhoog je conversie-ratio met wel 150 procent! Start nu en verdubbel je omzet! Jouw webshop kan tot wel drie keer meer bezoekers genereren!" Dit soort kreten horen en lezen we als marketeers van webshops dagelijks. Iedere nieuwe service en startup beweert hét gouden ei gevonden te hebben dat van je webshop met gemak een mega cashmachine zal maken. Maar hoeveel van deze beloftes komen nu echt uit? Eind 2015 werd er uit de categorie 'Gouden Eieren voor e-commerce' nog eentje aan ons voorgesteld: de Progressive Web App. Met veel scepticisme ontvangen en door veel partijen in eerste instantie ook meteen van tafel geveegd, blijkt nu bijna drie jaar later dat deze toepassing wel is blijven hangen, geen hype of buzzword is en ook daadwerkelijk een Gouden Ei is voor de e-commerce.
-
Van 360 websites naar één: de kansen en valkuilen voor Coolblue
Coolblue brengt zijn ruim 360 webshops onder in één webshop. Waar de e-commercegigant door het gebruik van talloze satellietwebsites (één webshop voor elke productcategorie) een voorbeeld was voor vrijwel iedere online marketeer, heeft het bedrijf besloten om voortaan alleen onder Coolblue.nl verder te gaan. Naar eigen zeggen biedt het meer overzicht voor de klant en vermindert het de complexiteit aan de achterkant, waardoor het bedrijf sneller kan automatiseren. Maar is dit wel echt zo? Waar liggen de kansen en valkuilen voor Coolblue?