Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Webshops

gerelateerde topics

  • webwinkels
  • e-commerce
  • retail
  • winkelwagenverlaters
  • conversie optimalisatie

webshops experts

  • René Voorberg
    Aantal blogs: 2
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 2
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Packshots in webshops: tips en trends

    Packshots in webshops: tips en trends

    Doordat de winkels de afgelopen tijd dicht zijn geweest door de alom bekende coronamaatregelen, hebben steeds meer consumenten de voordelen van webshops gevonden. In de winkelstraten opvallen is al een ouder verhaal, maar hoe val je als webshop op tussen de concurrentie?

    Lees verder »
    • Thomas Romers (Marketingfacts)
    • 19 april 2021
    • Advertising Customer experience Innovatie
      • 5104
      • 0
  • Traffic Today: Extra geopend tijdens Black Friday #spon

    Traffic Today: Extra geopend tijdens Black Friday #spon

    Het belangrijkste weekend voor e-commerce komt er weer aan; Black Friday. Voor veel webshops is dit weekend belangrijk voor een groot deel van de omzet. Veel online bezoekers betekent veel websiteverkeer. Om dit te stimuleren draaien er ook verschillende campagnes, om de bezoekers zoveel mogelijk naar de acties te trekken.

    Lees verder »
    • BBP Media (bbp.nl)
    • 27 november 2020
    • E-business Direct marketing Media E-commerce
      • 50272
      • 0
  • Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    Online Tuesday #97: hoe dominant worden marketplaces?

    De komst van Amazon naar Nederland gaat bij velen gepaard met stress en chaos. Want wat betekent dit voor jouw brand? Velen vragen zich af of ze als merk of retailer nog wel kunnen ontbreken op marketplaces. Online Tuesday #97 draait op 14 april helemaal om marketplaces. Schrijf je meteen gratis in!

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 februari 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 12424
      • 2
  • Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    De Webwinkel Vakdagen vormen jaarlijks de ontmoetingsplaats voor professionals die werkzaam zijn in e-commerce. Ruim 250 sprekers en 280 exposanten deelden op 29 en 30 januari hun kennis en innovatieve inzichten in Jaarbeurs Utrecht. Dat het event elk jaar groter wordt, bleek uit de afgeladen beursvloer. Wat leeft er allemaal? Ontdek het in deze recap van deze tweedaagse vakbeurs.

    Lees verder »
    • Annemarie ten Brinke (Team Nijhuis)
    • 31 januari 2020
    • Data analytics E-commerce
      • 13110
      • 3
  • Willen we meer of minder pakketdiensten?

    Willen we meer of minder pakketdiensten?

    Toen PostNL en Sandd begin dit jaar aankondigden te willen fuseren, werd daarvoor de krimpende postmarkt als directe aanleiding genoemd. Voor de pakketmarkt heeft deze consolidatie weinig gevolgen, aangezien Sandd zich meer richt op de postdivisie. Wordt het niet eens tijd dat er juist minder pakketdiensten door de straten rijden? Welke gevolgen zou consolidatie op de pakketmarkt hebben? 

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 25 oktober 2019
    • E-business E-commerce
      • 6996
      • 1
  • Een tweede leven voor geretourneerde producten

    Een tweede leven voor geretourneerde producten

    In het Brabantse Wijchen staat een enorme loods. Bezoek de loods en je ziet wat verkopen via webshops tot gevolg heeft. "Die loods is fascinerend en ook confronterend. Het valt bijna niet uit te leggen", aldus Thijs Bosgoed, founder van BuyBay. Het bedrijf geeft geretourneerde spullen een tweede leven. Zonder zelf iets aan te kopen en altijd de hoogst mogelijke prijs na te streven. Daarmee ontzorgt BuyBay bestaande webshops. Met een enorme loods vol spullen tot gevolg.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 7 oktober 2019
    • E-business E-commerce
      • 22826
      • 1
  • Video: Hoe ben je optimaal voorbereid op de komst van Amazon?

    Video: Hoe ben je optimaal voorbereid op de komst van Amazon?

    Als Amazon eindelijk naar Nederland komt, moet je daar als bedrijf wel klaar voor zijn. Hoe kun je jezelf daar nu al optimaal op voorbereiden? SDIM behandelt deze vraag in de nieuwe video-rubriek op Marketingfacts over de laatste ontwikkelingen in online marketing en hoe bedrijven daar hun voordeel mee kunnen doen.

    Lees verder »
    • Menno Goossens (SDIM)
    • 3 oktober 2019
    • Advertising E-commerce affiliate marketing
      • 11560
      • 0
  • Zes tips om de checkout-conversie een boost te geven

    Zes tips om de checkout-conversie een boost te geven

    De bottleneck van iedere online customer journey is zonder twijfel het afrekenproces: wordt de lead omgezet in een sale, of haakt de klant alsnog af om bij de concurrent een aankoop te plaatsen? Er zijn enkele praktische tips om het horrorscenario van de afhakende klant te voorkomen. Met deze aanbevelingen kun je het afrekenproces zodanig inrichten dat je de kans op webwinkelverlaters minimaliseert. Met andere woorden: je maakt van kijkende klanten ook kopende klanten, en dat stimuleert de omzet.

    Lees verder »
    • Wouter de Vries (Internet Payment Solutions)
    • 18 juni 2019
    • E-business E-commerce
      • 11836
      • 2
  • Webwinkeliers laten belangrijke e-mailcampagnes links liggen #spon

    Webwinkeliers laten belangrijke e-mailcampagnes links liggen #spon

    Uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019 dat tijdens de Webwinkel Vakdagen is gelanceerd, blijkt dat slechts 55 procent van alle webwinkeliers software heeft geïmplementeerd voor marketing automation. Verder is het opmerkelijk dat webshops die deze software wel inzetten, zich vooral richten op de 'klassieke' productnieuwsbrief en actiemail en niet op effectievere campagnes. Tijd om de balans op te maken en webwinkeliers aan te sporen meer uit hun business te halen.

    Lees verder »
    • Hendrik Westerhuis (Spotler)
    • 23 januari 2019
    • Direct marketing E-commerce
      • 8436
      • 0
  • Vijf tips voor meer bereik en sales met affiliate marketing

    Vijf tips voor meer bereik en sales met affiliate marketing

    Door middel van een affiliate-programma kan een webshop via online partners zijn sales laten groeien. Maar hoe pak je dit zo effectief mogelijk aan? Vijf tips voor een optimale samenwerking met een affiliate: persoonlijk contact, transparantie, conversie, commissie en techniek.

    Lees verder »
    • Thijs Wolters (Affiliate Academy)
    • 9 november 2018
    • Advertising E-commerce
      • 13980
      • 0
  • Zo krijg je de klant met zijn winkelwagentje bij de kassa

    Zo krijg je de klant met zijn winkelwagentje bij de kassa

    De digitale klant heeft volop keuze uit verschillende producten, verschillende bedrijven en verschillende varianten van een product. Dit kan leiden tot keuzestress voor de klant, maar is ook stressvol voor een bedrijf. Want hoe houd je die digitale nomaden loyaal aan je merk en zorg je dat ze daadwerkelijk aankopen doen? 

    Lees verder »
    • Mark de Bruijn (SAP Customer Experience)
    • 29 augustus 2018
    • Brand design E-commerce
      • 10060
      • 0
  • Kijken, kijken, niet kopen

    Kijken, kijken, niet kopen

    In de winkel komt het regelmatig voor dat je een item pakt en het vervolgens toch weer in het schap teruglegt. Of dat die schoenen toch niet mooi staan en je ze terug in de doos stopt. Je bekijkt dan wel een item, maar gaat uiteindelijk niet tot aankoop over. Ook online is dit een bekend fenomeen. Zo heeft 75 procent van de Nederlandse shoppers wel eens meubels onbesteld achtergelaten. Bij kleding is dit zelfs 78 procent wel eens gebeurd, zo blijkt uit nieuw onderzoek van SAP. 

    Lees verder »
    • Mark de Bruijn (SAP Customer Experience)
    • 15 augustus 2018
    • E-business E-commerce
      • 19910
      • 0
  • Webwinkel Frank gaat diepte in

    Webwinkel Frank gaat diepte in

    Het Groningse bedrijf Frank zit in zo’n dertien landen. "We hebben daar in totaal 450 webwinkels en we groeien heel hard. Wat ons onderscheidt is dat we per webwinkel een heel breed assortiment hebben. Dus in plaats van één groot warenhuis hebben wij per webwinkel heel veel producten van een specifiek onderwerp. Wij gaan de diepte in per product. Op Wereldbol.nl koop je dus wereldbollen, terwijl je alleen maar telescopen aanschaft op Telescoop.nl. En dat hebben we ook vertaald naar meerdere landen", aldus CCO Benjamin Derksen.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 31 juli 2018
    • E-commerce
      • 15294
      • 1
  • Progressive Web Apps: het Gouden Ei voor e-commerce?

    Progressive Web Apps: het Gouden Ei voor e-commerce?

    "Verhoog je conversie-ratio met wel 150 procent! Start nu en verdubbel je omzet! Jouw webshop kan tot wel drie keer meer bezoekers genereren!" Dit soort kreten horen en lezen we als marketeers van webshops dagelijks. Iedere nieuwe service en startup beweert hét gouden ei gevonden te hebben dat van je webshop met gemak een mega cashmachine zal maken. Maar hoeveel van deze beloftes komen nu echt uit? Eind 2015 werd er uit de categorie 'Gouden Eieren voor e-commerce' nog eentje aan ons voorgesteld: de Progressive Web App. Met veel scepticisme ontvangen en door veel partijen in eerste instantie ook meteen van tafel geveegd, blijkt nu bijna drie jaar later dat deze toepassing wel is blijven hangen, geen hype of buzzword is en ook daadwerkelijk een Gouden Ei is voor de e-commerce.

    Lees verder »
    • Jamie Maria Schouren (DEITY BV)
    • 27 juli 2018
    • E-commerce Innovatie
      • 25350
      • 0
  • Van 360 websites naar één: de kansen en valkuilen voor Coolblue

    Van 360 websites naar één: de kansen en valkuilen voor Coolblue

    Coolblue brengt zijn ruim 360 webshops onder in één webshop. Waar de e-commercegigant door het gebruik van talloze satellietwebsites (één webshop voor elke productcategorie) een voorbeeld was voor vrijwel iedere online marketeer, heeft het bedrijf besloten om voortaan alleen onder Coolblue.nl verder te gaan. Naar eigen zeggen biedt het meer overzicht voor de klant en vermindert het de complexiteit aan de achterkant, waardoor het bedrijf sneller kan automatiseren. Maar is dit wel echt zo? Waar liggen de kansen en valkuilen voor Coolblue?

    Lees verder »
    • Pim Broekstra (Sam Online Marketing)
    • 19 juni 2018
    • Contentmarketing E-commerce
      • 35246
      • 8
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you