-
De week van Koot: voice en e-commerce, en de beste podcasts
De talkshow zelf is inmiddels belangrijker dan de onderwerpen. Op 10 tegen 1. Nu maar hopen dat het nieuws snapt dat ze voor voldoende voorraad moet zorgen. Tijd voor het nieuws van de week, in de wekelijkse (marketing)update.
-
De week van Koot: de toekomst van ‘de klant centraal’ en de beste businessboeken
De laatste nieuws-update van dit decennium. Geen nieuws van het jaar, maar gewoon een 'Van Alles over Van Alles'-overzicht, van de belangrijkste momenten van de laatste tien jaar, de staat van podcasts en een AI-cursus voor heel Europa, tot aan de beste businessboeken en een eerbetoon aan Paul de Blot.
-
De week van Koot: vooruitgang in privacy met Sonos en de Biggest Social Media trends
"Dat is het lekkere van Albert Heijn." Vanaf vorige week kun je bij Albert Heijn sparen voor een 'een echt Hollands winterdorp'. Plastic huisjes, onder andere gesponsord door Douwe Egberts, Hertog IJs, Ariël, M&M’s, Chocomel, Gillette, Appelsientje, Chaudfontaine en Andrélon. Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat Ilse daar nu écht van vindt. Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.
-
De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing
29 November, Black Friday! Het grootse internationale kortingenfestival. Onderzoek van Simon-Kucher & Partners toont aan dat bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday fake zijn. Toch laat datzelfde onderzoek zien dat één op de vijf Nederlanders van plan is om sowieso iets aan te schaffen. Twijfelt er iemand nog aan de rol van emotie in het koopproces? Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.
-
De week van Koot: de persoonlijke assistent van Microsoft en het internet in 2069
Ik heb altijd geleerd dat er een viertal methoden zijn om je budget vast te stellen: de omzetpercentage-, de sluitpost-, de pariteiten- en de taakstellende methode. Maar volgens minister Kaag is er nog een vijfde methode, namelijk de overvloedmethode. Over de 200.000 euro die het Nederland-logo kost, zegt de minister: "Op de héle overheidsbegroting, de miljarden, miljarden en miljarden die we uitgeven, is het relatief een hele kleine uitgave". Zo kan je er ook naar kijken. Voor al het overige (marketing)nieuws is hier De Week van Koot.
-
De week van Koot: Marvel-podcasts en scheurtjes in het digitale tijdperk
Als je met tientallen mensen uit de creatieve sector gaat praten en je oor te luisteren legt op de straat, vind je vanzelf een mooi thema voor het Songfestival. 'Open Up…'. Met het verzoek om het thema zelf aan te vullen. Het is een beetje een containerthema, maar gelukkig staat de Rotterdamse haven daar weer vol mee. Voor al het andere (marketing)nieuws is hier weer de wekelijkse update.