-
20 welkomstprocessen van e-commercepartijen onder de loep
Er is in het verleden al veel geschreven over hoe een goed welkomstproces voor je nieuwsbrief eruit zou moeten zien. In een eerder artikel gaf ik bijvoorbeeld al verschillende tips voor een goede welkomstmail- of flow. Maar hoe doen de toppers uit de Nederlandse e-commerce het? Voor dit artikel heb ik de welkomstprocessen van 20 e-commercepartijen geanalyseerd. De resultaten deel ik graag met je.
-
Tips voor een goede welkomstcampagne: de allereerste indruk
Als marketeer wil je natuurlijk een zo groot mogelijke database met kwalitatieve nieuwsbriefinschrijvers. Elke nieuwsbriefinschrijver is er weer één. Om de nieuwsbriefinschrijver zo lang mogelijk vast te houden, is het belangrijk dat je een onuitwisbare eerste indruk maakt met de allereerste e-mail die de ontvanger in zijn inbox krijgt. Want een eerste indruk maak je maar één keer! Dit kun je doen met een welkomstmail of welkomstflow (een reeks aan mails). In dit artikel lees je hoe je die onvergetelijke indruk maakt met een top-welkomstflow.