-
Let op: nieuwe regels voor YouTube-video’s gericht op kinderen
Vorige week kregen eigenaren van YouTube-kanalen het bericht dat zij voor iedere video moeten aangeven of het gericht is op kinderen. Bevat een video content voor kinderen, dan worden alle gepersonaliseerde advertenties vervangen door contextuele advertenties. Daarnaast kunnen bij de video’s geen reacties meer geplaatst worden en kunnen click-through info cards, end screens, notification functions, en de community tab niet meer gebruikt worden. Wat houdt de nieuwe regel precies in, en wat betekent het voor kanaal-eigenaren buiten de VS?
-
De nieuwe privacywet zal onze privacy niet voldoende beschermen
Bedrijven en overheden zijn druk bezig om de nieuwe privacywet te implementeren die in mei 2018 van kracht gaat. Toch zal dit alleen niet voldoende zijn om onze privacy te beschermen in een digitale samenleving. De overheid moet meer doen door burgers nieuwe rechten te geven en door de prijs van privacy zichtbaar te maken.
-
Nieuwe regels voor YouTubers, de Social Code
Dat reclame duidelijk moet zijn, dat is niet nieuw. Iedereen kent inmiddels de Reclamecode Social Media wel. Toch gaat het met het vermelden van reclame nog lang niet altijd goed. Daar worden traditioneel de adverteerders op aangesproken. Door een initiatief van zo’n 20 YouTubers zijn er vier nieuwe regels bij gekomen. De Social Code: YouTube. Het zijn juist de YouTubers die op de naleving van deze regels aangesproken kunnen worden.
-
GDPR: de 4 grootste mythes over dataverwerking in B2B-marketing
Een veelvoorkomende - en begrijpelijke - misvatting is dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, of GDPR in het Engels) alleen implicaties heeft voor bedrijven die zich op consumenten richten. Business-to-business-organisaties kunnen echter net zo goed te maken hebben met persoonsgegevens. In deel vier van deze blogserie halen we de vier grootste mythes over de verwerking van persoonsgegevens in B2B-marketing onderuit.
-
GDPR: pak die olifant bij zijn slurf!
De GDPR-wetgeving is voor veel bedrijven nog de elephant in the room: een belangrijk onderwerp dat we voor ons uitschuiven en waar vooral niet over gesproken wordt. Terwijl er voor early adopters veel marketingvoordeel is te halen, met name als je inzet op service in plaats van product pushing.
-
Adrienne van Veen (MKB Belangen): “Gevolgen van bepaalde wetgeving zijn voor kleine bedrijven groot”
Ze zette met haar man vijf jaar geleden MKB Collectieven op, met om en nabij honderdvijftigduizend leden de grootste collectieve inkooporganisatie van Nederland. Daaruit voortvloeiend ontstond MKB Belangen, specifiek gericht op kleinere bedrijven en ZZP’ers. Volgens Adrienne van Veen een belangrijk gegeven, omdat juist ondernemers met een klein bedrijf vooral heel druk zijn met ondernemen en weinig tijd over hebben voor andere zaken.