Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Wetgeving

gerelateerde topics

  • privacy
  • gdpr
  • privacywetgeving
  • youtube
  • influencers

wetgeving experts

  • Naomi van der Louw
    Aantal blogs: 1
  • Matthias De Bruyne
    Aantal blogs: 1
  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Projectmanager Examenbureau

    Projectmanager Examenbureau

  • Senior Social Specialist

    Senior Social Specialist

  • Display Specialist

    Display Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Let op: nieuwe regels voor YouTube-video’s gericht op kinderen

    Let op: nieuwe regels voor YouTube-video’s gericht op kinderen

    Vorige week kregen eigenaren van YouTube-kanalen het bericht dat zij voor iedere video moeten aangeven of het gericht is op kinderen. Bevat een video content voor kinderen, dan worden alle gepersonaliseerde advertenties vervangen door contextuele advertenties. Daarnaast kunnen bij de video’s geen reacties meer geplaatst worden en kunnen click-through info cards, end screens, notification functions, en de community tab niet meer gebruikt worden. Wat houdt de nieuwe regel precies in, en wat betekent het voor kanaal-eigenaren buiten de VS?

    Lees verder »
    • Naomi van der Louw (DDMA)
    • 28 november 2019
    • Social media Analytics & data
      • 9110
      • 3
  • De nieuwe privacywet zal onze privacy niet voldoende beschermen

    De nieuwe privacywet zal onze privacy niet voldoende beschermen

    Bedrijven en overheden zijn druk bezig om de nieuwe privacywet te implementeren die in mei 2018 van kracht gaat. Toch zal dit alleen niet voldoende zijn om onze privacy te beschermen in een digitale samenleving. De overheid moet meer doen door burgers nieuwe rechten te geven en door de prijs van privacy zichtbaar te maken.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 29 november 2017
    • Analytics & data Tech
      • 11649
      • 0
  • Nieuwe regels voor YouTubers, de Social Code

    Nieuwe regels voor YouTubers, de Social Code

    Dat reclame duidelijk moet zijn, dat is niet nieuw. Iedereen kent inmiddels de Reclamecode Social Media wel. Toch gaat het met het vermelden van reclame nog lang niet altijd goed. Daar worden traditioneel de adverteerders op aangesproken. Door een initiatief van zo’n 20 YouTubers zijn er vier nieuwe regels bij gekomen. De Social Code: YouTube. Het zijn juist de YouTubers die op de naleving van deze regels aangesproken kunnen worden.

    Lees verder »
    • Charlotte Meindersma (Charlotte's Law & Fine Prints)
    • 21 november 2017
    • Social media
      • 22028
      • 0
  • GDPR: de 4 grootste mythes over dataverwerking in B2B-marketing

    GDPR: de 4 grootste mythes over dataverwerking in B2B-marketing

    Een veelvoorkomende - en begrijpelijke - misvatting is dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, of GDPR in het Engels) alleen implicaties heeft voor bedrijven die zich op consumenten richten. Business-to-business-organisaties kunnen echter net zo goed te maken hebben met persoonsgegevens. In deel vier van deze blogserie halen we de vier grootste mythes over de verwerking van persoonsgegevens in B2B-marketing onderuit.

    Lees verder »
    • Matthias De Bruyne (DDMA)
    • 16 november 2017
    • E-business Social media
      • 42248
      • 0
  • GDPR: pak die olifant bij zijn slurf!

    GDPR: pak die olifant bij zijn slurf!

    De GDPR-wetgeving is voor veel bedrijven nog de elephant in the room: een belangrijk onderwerp dat we voor ons uitschuiven en waar vooral niet over gesproken wordt. Terwijl er voor early adopters veel marketingvoordeel is te halen, met name als je inzet op service in plaats van product pushing.

    Lees verder »
    • Rogier de Moel (GX Software)
    • 4 oktober 2017
    • Customer service Analytics & data E-commerce
      • 15428
      • 1
  • Adrienne van Veen (MKB Belangen): “Gevolgen van bepaalde wetgeving zijn voor kleine bedrijven groot”

    Adrienne van Veen (MKB Belangen): “Gevolgen van bepaalde wetgeving zijn voor kleine bedrijven groot”

    Ze zette met haar man vijf jaar geleden MKB Collectieven op, met om en nabij honderdvijftigduizend leden de grootste collectieve inkooporganisatie van Nederland. Daaruit voortvloeiend ontstond MKB Belangen, specifiek gericht op kleinere bedrijven en ZZP’ers. Volgens Adrienne van Veen een belangrijk gegeven, omdat juist ondernemers met een klein bedrijf vooral heel druk zijn met ondernemen en weinig tijd over hebben voor andere zaken.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 18 juli 2017
    • E-business
      • 9489
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you