Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Artikel

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Moeten merken een mening hebben?

    Moeten merken een mening hebben?

    We hebben het weer gehad: Sinterklaas en de Black Friday er aan vooraf. Waar grote spelers de draagkracht hebben om flink te strooien met bunkerprijzen, hebben de kleinere spelers dit vaak niet. Meedoen lijkt de enige optie. Want als bij de buren voor de helft van de prijs geshopt kan worden, werkt de kleine ondernemer zichzelf de markt uit. Of is er toch een alternatief? Je als organisatie uitspreken tegen het consumptiegeweld – een strategische zet in de positionering van je merk.

    Lees verder »
    • Zoé Déjean (De Wolven)
    • 6 december 2019
    • PR & Branding
      • 752
      • 0
  • De top vijf van merk- en marketingtrends voor 2020

    De top vijf van merk- en marketingtrends voor 2020

    De meest magische maand van het jaar is begonnen: december. Een maand om terug te blikken en vooruit te kijken. Wat hebben we in 2019 meegemaakt? En waar moeten we in 2020 op letten? Volg vooral niet de trends! Wees kritisch op wat relevant is voor jouw bedrijf. De top vijf merk- en marketingtrends voor 2020 voor jou op een rijtje.

    Lees verder »
    • Marcia Moestoredjo (Valent Marketing Consultancy)
    • 6 december 2019
    • Advertising E-business PR & Branding Tech
      • 2124
      • 0
  • Van verkoper en HR-medewerker tot hulpsinterklaas: vijf manieren om chatbots in te zetten

    Van verkoper en HR-medewerker tot hulpsinterklaas: vijf manieren om chatbots in te zetten

    Als consument worden we meer en meer verwend. Kom je op een website en heb je een vraag of opmerking over een product, dan hoeven we toch hopelijk niet helemaal een mailtje te tikken? Liever openen we een chatvenster en luchten ons hart meteen live bij een medewerker. Of een chatbot. Chatbots zijn er allang niet meer alleen voor simpele een-tweetjes. Bedrijven vinden creatieve manieren om het uiterste te halen uit de digitale medewerker. Vijf verschillende manieren om een chatbot in te zetten.

    Lees verder »
    • Alexander Wijninga (Watermelon)
    • 5 december 2019
    • Customer service
      • 1262
      • 0
  • Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

    Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

    Dat sterke bedrijven niet vanzelf ontstaan, zal geen verrassing zijn. Daniel Coyle combineert in zijn boek 'De bedrijfscultuur-code' wetenschappelijke inzichten met leiders van wereldklasse en legt uit hoe verwachtingen overtroffen worden. Omdat cultuur continu in beweging is, werkplezier bijdraagt aan een betere wereld en ieder individu daarbij het verschil kan maken, deel ik in deze blog de inzichten die ik opdeed uit dit boek. Je hoeft geen leider te zijn of leiding te geven om positief bij te dragen aan levens van anderen. Als je gedrag opvalt en mensen inspireert, creëer je vanzelf een olievlek.

    Lees verder »
    • Marieke Heesakkers SMP ( Berkvens Deursystemen BV )
    • 5 december 2019
    • PR & Branding Carrière
      • 1850
      • 0
  • Ok boomer: tekenen van een nieuwe tijd

    Ok boomer: tekenen van een nieuwe tijd

    Wie een beetje thuis is op internet heeft al meerdere malen de term 'Ok boomer' voorbij zien komen. De kreet staat synoniem voor het simpelweg negeren van de oudere generatie: de jongeren zijn aan de beurt. Online vindt er een heuse generatieoorlog plaats. Generatie Z gaat voor een gewetensvol kapitalisme, waarbij zingeving de boventoon voert. En als purpose het toegangsbiljet wordt tot de economie van de eenentwintigste eeuw, dan moet dit in de strategie van organisaties worden opgenomen.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 5 december 2019
    • PR & Branding
      • 4164
      • 4
  • Haak snel in op de feestdagen en maak je last minute kerstadvertenties nu! #spon

    Haak snel in op de feestdagen en maak je last minute kerstadvertenties nu! #spon

    Het is de mooiste tijd van het jaar… om je online marketingstrategie winterbestendig te maken! Adverteren op Facebook en Instagram is een goede manier om dit seizoen de juiste doelgroep te bereiken. Na het lezen van de infographic weet je onder andere:

    • Hoe je in no time kerstadvertenties maakt
    • Hoe je je zichtbaarheid vergroot tijdens de feestdagen
    • Wat de (winter)magie is van Instagram Stories
    • Hoe je op korte termijn aandacht kunt trekken met je advertenties

    Bekijk de infographic

    Lees verder »
    • Channable (Channable)
    • 4 december 2019
      • 1174
      • 0
  • Grenzen aan online beïnvloeding

    Grenzen aan online beïnvloeding

    Je kent ze wel. "Dit is de laatste kamer", "Deze actie duurt nog 7h31min", of die review waarvan je de echtheid toch sterk in twijfel trekt. Daarom heeft de ACM afgelopen week een zogenaamd consultatiedocument gepubliceerd. Deze vormt een (voorlopige) leidraad voor online beïnvloeding van de consument. En dat heeft invloed op jouw website, online dienst of webshop. In dit stuk een uiteenzetting van de do's en don'ts van online beïnvloeding.

    Lees verder »
    • Bart Kappenburg (Conversify)
    • 4 december 2019
    • Analytics & data
      • 2516
      • 1
  • Succesvol merkmanagement, hoe doe je dat? #spon

    Succesvol merkmanagement, hoe doe je dat? #spon

    De laatste twee jaar groeit de aandacht voor merkmanagement in Nederland aanzienlijk, maar hoe creëer je een sterk merk? 

    Lees verder »
    • Beeckestijn
    • 3 december 2019
      • 1596
      • 0
  • Featured snippets: waarom willen we ze en hoe targeten we ze?

    Featured snippets: waarom willen we ze en hoe targeten we ze?

    Sinds de introductie van featured snippets is Google flink aan het experimenteren en wordt het assortiment steeds uitgebreider. De opkomst van voice search speelt daar een belangrijke rol in. Voor SEO-specialisten biedt het een kans om pagina’s die an sich niet goed ranken, toch bovenaan de zoekresultaten te krijgen, zonder al te veel moeite te doen. Maar hoe genereer je nu zo’n rang0-positie en wat is je marktaandeel als je er één hebt gescoord?

    Lees verder »
    • Mariska Paul (Scherp Online)
    • 3 december 2019
    • Search
      • 2312
      • 2
  • Omarm de verschillen tussen mannen en vrouwen

    Omarm de verschillen tussen mannen en vrouwen

    We kennen allemaal voorbeelden van de verschillen tussen vrouwen en mannen vanuit eigen observaties, maar de feiten zeggen ook genoeg. Mannen en vrouwen zijn niet hetzelfde. Toch is er een beweging gaande: de tweedeling man-vrouw ligt onder vuur en genderneutraliteit moet de norm worden. De media besteden veel aandacht aan het streven om traditionele rolpatronen te doorbreken, en het zal niet voor het eerst zijn dat aandacht omgezet wordt in werkelijke veranderingen. Zodra een zo'n ontwikkeling zichtbaar wordt, zal marketing (moeten) volgen.

    Lees verder »
    • Dennis Hoogervorst (Sanoma)
    • 3 december 2019
    • Advertising
      • 3110
      • 1
  • FutureWatch: vergeet Amazon en Uber, Haier is de toekomst

    FutureWatch: vergeet Amazon en Uber, Haier is de toekomst

    Om in te spelen op snelle ontwikkelingen en vluchtige wereld moeten organisaties wendbaarder zijn. Het Chinese Haier wordt momenteel gezien als een leider op het gebied van organisatieverandering en platformeconomie. Het bedrijf transformeerde zichzelf tot een zwerm van duizenden genetwerkte micro-organisaties. Zonder centrale sturing, maar met sturing volgende de keiharde wetten van de markteconomie. Als je dacht dat Amazon en Uber heftig waren: Haier gaat nog een stap verder! Is dit de toekomst voor organisaties?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 2 december 2019
    • E-business E-commerce Tech
      • 4566
      • 6
  • Goed nieuws voor retailers: dit is de oplossing voor de Pieten-discussie

    Goed nieuws voor retailers: dit is de oplossing voor de Pieten-discussie

    De afgelopen vier jaar laait in november de discussie over Zwarte Piet op. Je ziet de retailers worstelen met het vraagstuk. Zetten we op de verpakkingen en winkeldecoratie Roet Pieten? Kleur Pieten? Helemaal geen Pieten? Of houden we het toch nog maar bij het oude? Belangrijker is de vraag of de keuze voor een bepaalde Piet meer oplevert dan dat het kost. In termen van omzet, maar ook als het gaat om de reputatie. Daarover heeft iedereen binnen de industrie een mening, maar wat vindt de consument er nu van?

    Lees verder »
    • Martin de Munnik (Neurensics )
    • 2 december 2019
    • PR & Branding Usability & design
      • 8454
      • 6
  • Bereiksonderzoek moet anders, maar hoe dan?

    Bereiksonderzoek moet anders, maar hoe dan?

    Hoe moet het verder met bereiksonderzoek? Dat was de hamvraag van de allereerste Keizersgracht Conferentie, georganiseerd door media-adviseur John Faasse in samenwerking met Marketingfacts. Dat resulteerde in een bevlogen discussie over bereik, effect en multimedia. Het kan en moet anders en beter, maar hoe dan?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Marketingfacts)
    • 29 november 2019
    • Advertising Analytics & data
      • 2630
      • 0
  • Bestaat de CRM-manager nog?

    Bestaat de CRM-manager nog?

    De rol van de CRM-manager, die persoon die verantwoordelijk is voor Customer Relationship Management, is de laatste tien jaar fundamenteel veranderd. Niet in de laatste plaats omdat het vakgebied eigenlijk een beetje heeft lopen suffen en belangrijke ontwikkelingen te laat heeft omarmd. Is dat erg? Nee, eigenlijk niet. Dat past bij de ontwikkeling. 'Survival of the fittest' tenslotte. Maar schaalgrootte van een bedrijf speelt een belangrijke rol. 

    Lees verder »
    • Tom Dekker (Thomas Cook)
    • 29 november 2019
    • Customer service Analytics & data Carrière
      • 4572
      • 2
  • Let op: nieuwe regels voor YouTube-video’s gericht op kinderen

    Let op: nieuwe regels voor YouTube-video’s gericht op kinderen

    Vorige week kregen eigenaren van YouTube-kanalen het bericht dat zij voor iedere video moeten aangeven of het gericht is op kinderen. Bevat een video content voor kinderen, dan worden alle gepersonaliseerde advertenties vervangen door contextuele advertenties. Daarnaast kunnen bij de video’s geen reacties meer geplaatst worden en kunnen click-through info cards, end screens, notification functions, en de community tab niet meer gebruikt worden. Wat houdt de nieuwe regel precies in, en wat betekent het voor kanaal-eigenaren buiten de VS?

    Lees verder »
    • Naomi van der Louw (DDMA)
    • 28 november 2019
    • Social media Analytics & data
      • 7134
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you