Carrièrefacts

25 augustus 2006, 04:47

CarrièrefactsWe hebben er al veel over geschreven op Marketingfacts, social networks en weblogs blijken in toenemende mate de bronnen voor een nieuwe baan. Cruciale vraag daarbij is hoe je vraag en aanbod bij elkaar brengt zonder dat het storend is voor niet geinteresseerden. We hebben inmiddels ervaring opgedaan met standaard advertenties, blogvertorials en vanaf vandaag werken we ook met sponsored links.

Vanaf vandaag plaatst Marketingfacts, in samenwerking met Staffplanning, een 5-tal vacatures op het gebied van marketing & communicatie in de rechterkolom (onder de laatste reacties). Het afrekenmodel is performanced based en het betreft in eerste instantie een test voor 2 maanden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

20 Reacties

    Ulco

    Wel usefull, de eerste vacature uit het lijstje staat al meteen bij “Deze vacature is reeds ingevuld”. Werkt het zo goed 😉


    25 augustus 2006 om 05:17
    media

    Ik heb de lijst vanacht live gezet dus het zou me niet verbazen 😉

    Zonder gekheid, lijkt me inderdaad sterk. Zal eens informeren hoe dit nu precies zit!


    25 augustus 2006 om 05:22
    rjmvandiepen

    Ik kreeg gister een verzoek om te gaan bloggen op voetbal.nl.

    Waar zou ik een oproep kunnen plaatsen voor bloggers die willen bijdragen aan voetbal.nl?


    25 augustus 2006 om 05:27
    media

    Betaald? In dat geval kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de afdeling advertenties! 😉


    25 augustus 2006 om 05:32
    Robert Smit

    @marco

    Is dit een exclusief verhaal met Staffplanning of is het de bedoeling dat Marketingfacts in de toekomst dit verder gaat uitbouwen.

    Robert


    25 augustus 2006 om 06:20
    brandyourbrand@gmail.com

    Als het performance based is, zou ik nog wat minimale info toevoegen aan de headlines:

    Bijvoorbeeld de looptijd, dat prikkelt enorm om te reageren.

    Dus: geplaatst donderdag 24 augustus, reageren voor 10 september.

    En dan natuurlijk chronologisch ordenen…

    Bij doorklikken krijg je deze info vreemd genoeg ook niet, kortom als je de vacaturetitels ‘per ongeluk’ ziet heb je geen idee of je er snel bij bent (motiverend!) of misschien al achter het net vist.


    25 augustus 2006 om 06:21
    media

    @Robert: het gaat voorlopig niet om exclusiviteit. Wil het eerst een paar maand testen en kijken hoe het aan beide kanten bevalt; daarna beslissen hoe verder.

    @Bas: mee eens dat de info op de site van Staffplanning nu wat beperkt is. Weet niet of Niels vandaag meekijkt maar wellicht dat hij daar iets meer over kan zeggen. Niels?


    25 augustus 2006 om 06:33
    EC

    Hmmmm, … helaas, de links komen niet door onze firewall heen 🙁

    WebSense zit ads.marketingfacts.nl/addclick.php als iets heeeeeeel gevaarlijks! ;D


    25 augustus 2006 om 07:20
    economie-vacatures

    zeker toegevoegde waarde en niet storend naar mijn mening. vacatureruimte aanbieden op basis van perf. based marketing vind ik tevens zeer verfrissend!


    25 augustus 2006 om 08:06
    Niels Welten

    @Ulco: Je hebt helemaal gelijk. Dat is het nadeel van een systeem waarbij personeelsadvertenties automatisch uitgeschakeld worden na een bepaalde periode. Anyway, slordig van ons. Het foutje is echter hersteld. Er kan weer gesolliciteerd worden ; – )

    @Bas: Goede opmerking! We hebben je tip opgepakt. De data die je miste, is voor nu even handmatig toegevoegd.

    @Erwin: Bedankt voor je gedachte. De test zal uitwijzen of vacatures passen bij de voorkeur van MF-lezers. Misschien dat idd leden eerder bereid zijn dit soort content te lezen. Aan de andere kant ben ik van mening dat gebruikers van een community (zoals Marketingfacts) naast vaknieuws ook geïnteresseerd kunnen zijn in andere, actuele zaken uit hun vakgebied.


    25 augustus 2006 om 08:10
    ErwinVanLun

    @Niels, ev:

    Voor de goede orde: ik vind het nu nog helemaal niet storend. Zodra dit echter blijkt te werken (en dat gaat het doen), zal MF snel overspoeld worden met vacatures. Dan moet MF de selectie gaan maken: voor wie is dit relevant. Nu nog niet irritant maar wel de potentie om snel irritant te worden, dat is wat ik bedoelde, en tegelijkertijd dus een kans.


    25 augustus 2006 om 08:14
    Arnoud Rademaker

    @ Erwin. Je schrijft: Daarmee stoor je wel welwillende lezers met ‘informatie’ waar ze niet op zitten te wachten. Daarvoor komen ze niet naar MF. En dat zou op lange termijn je lezers kunnen kosten.

    Volgens mij valt dit best mee. Sterker, het kon wel eens bezoekers aantrekken. Hoeveel mensen kopen de zaterdageditie van de Volkskrant alleen om de advertenties?

    Bovendien vind ik het een interessante ontwikkeling. Het toont (voor mij als nieuweling) maar weer eens aan dat weblogs op een natuurlijke wijze kunnen groeien. De factor tijd, speelt een belangrijke rol in dit proces. Leuk om te zien.

    Mij stoort het in ieder geval niet. Het valt mij bijna niet op.

    Goed weekend,

    Arnoud


    25 augustus 2006 om 08:52
    media

    Interessante suggesties die hierboven worden gegeven; gaan we zeker wat mee doen. Maar eerst deze test afwachten!


    25 augustus 2006 om 10:51
    Gijsbregt

    Marco,

    De echte kracht van communities zit hem in het peer to peer (of word of mouth) aanbevelen van bepaalde zaken. Nu neem ik van jou (= MF!) wel aan dat jij weet wat ik leuk vind/zou kunnen vinden. Maar of ik dat van staff planning aanneem? De kracht zou dus zitten in een soort referentiesysteem of doormailsysteem. Dus als ik weet dat jij (of Erwin of Albert) het een goede baan vindt, dan past die ook bij mij. Of ik forward hem even naar iemand van wie ik denk dat hij geïnteresseerd is. Dan gaat de community echt leven!


    25 augustus 2006 om 14:02
    media

    Erwin, en Gijsbregt, het lijkt me fantastisch om veel meer gebruik te maken van de profielen van de leden en evt. integratie van OpenBC of LinkedIn (iemand interesse om hier eens aan te sleutelen?). De vraag is dan wel, hoe ziet het businessmodel er uit?

    Erno, had het inderdaad voorbij zien komen. Ziet er goed uit!


    26 augustus 2006 om 04:46
    Paul van Veenendaal

    Zo te zien staan er ook “Carrièrefacts” op Dutchcowboys met (bijna) identieke jobs. De aangeboden banen zijn niet uitzonderlijk en er wordt veelal niet duidelijk om welk het bedrijf het gaat. Ik zou op Marketingfacts banen verwachten gericht op webloggen, rss, web 2.0, search, viral etc.; Hier ligt juist een kans!!

    Jobs zoals Staffplanning die nu aanbied zijn waarschijnlijk ook te vinden op monsterboard, megajobs, totaljobs en andere banen sites.

    Marketingfacts is net zoals Hyves een community. Bij Hyves probeert men te narrowcasten op basis van profiel. Waarom niet bij Marketingfacts!??

    “Carrièrefacts” op de huidige manier vind ik Marketingfacts onwaardig!!


    2 september 2006 om 16:05
    bramkoster

    “Het afrekenmodel is performanced based en het betreft in eerste instantie een test voor 2 maanden.”

    Kennelijk wil Staffplanning vooral ‘free riden’ door branding effect te creëren (naamsbekendheid in doelgroep) tegen lage performance kosten, want de banen die er staan zijn volgens mij exact dezelfde vijf als waarmee gestart werd (een maand dus)…


    26 september 2006 om 05:07
    bramkoster

    En nu zijn de vacatures verdwenen en staat er een prominente actiebanner op de homepage (afwisselend met VK.nl).

    Watskeburt? Best interessant om te horen wat de bevindingen van de test zijn. Blijkt ‘gewone’ bannering toch aantrekkelijker dan het direct adverteren van jobs? Of was het organisatorisch voor Staffplanning niet werkbaar? Interessant voor de doelgroep en ook passend bij een blog om open kaart te spelen, lijkt me.

    Ben benieuwd!


    10 oktober 2006 om 05:49
    media

    Ah, moet inderdaad de titel nog aanpassen. Thx!

    De pilot is inmiddels afgerond en het is aan Staffplanning of ze de resultaten willen delen of voor zichzelf willen houden. Niels?


    10 oktober 2006 om 05:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!