Carrièrefacts

Carrièrefacts

CarrièrefactsWe hebben er al veel over geschreven op Marketingfacts, social networks en weblogs blijken in toenemende mate de bronnen voor een nieuwe baan. Cruciale vraag daarbij is hoe je vraag en aanbod bij elkaar brengt zonder dat het storend is voor niet geinteresseerden. We hebben inmiddels ervaring opgedaan met standaard advertenties, blogvertorials en vanaf vandaag werken we ook met sponsored links.

Vanaf vandaag plaatst Marketingfacts, in samenwerking met Staffplanning, een 5-tal vacatures op het gebied van marketing & communicatie in de rechterkolom (onder de laatste reacties). Het afrekenmodel is performanced based en het betreft in eerste instantie een test voor 2 maanden.


Delen

0
0


Er zijn 21 reacties op dit artikel

  • Wel usefull, de eerste vacature uit het lijstje staat al meteen bij "Deze vacature is reeds ingevuld". Werkt het zo goed ;-)

    geplaatst op
  • Ik heb de lijst vanacht live gezet dus het zou me niet verbazen ;-)

    Zonder gekheid, lijkt me inderdaad sterk. Zal eens informeren hoe dit nu precies zit!

    geplaatst op
  • Ik kreeg gister een verzoek om te gaan bloggen op voetbal.nl.

    Waar zou ik een oproep kunnen plaatsen voor bloggers die willen bijdragen aan voetbal.nl?

    geplaatst op
  • Betaald? In dat geval kun je natuurlijk altijd contact opnemen met de afdeling advertenties! ;-)

    geplaatst op
  • @marco
    Is dit een exclusief verhaal met Staffplanning of is het de bedoeling dat Marketingfacts in de toekomst dit verder gaat uitbouwen.

    Robert

    geplaatst op
  • Als het performance based is, zou ik nog wat minimale info toevoegen aan de headlines:

    Bijvoorbeeld de looptijd, dat prikkelt enorm om te reageren.
    Dus: geplaatst donderdag 24 augustus, reageren voor 10 september.
    En dan natuurlijk chronologisch ordenen...

    Bij doorklikken krijg je deze info vreemd genoeg ook niet, kortom als je de vacaturetitels 'per ongeluk' ziet heb je geen idee of je er snel bij bent (motiverend!) of misschien al achter het net vist.

    geplaatst op
  • @Robert: het gaat voorlopig niet om exclusiviteit. Wil het eerst een paar maand testen en kijken hoe het aan beide kanten bevalt; daarna beslissen hoe verder.

    @Bas: mee eens dat de info op de site van Staffplanning nu wat beperkt is. Weet niet of Niels vandaag meekijkt maar wellicht dat hij daar iets meer over kan zeggen. Niels?

    geplaatst op
  • Marco,

    Deze vorm van carrierefacts is een vorm van advertising: je hebt een merk gevonden dat tegen alle lezers hetzelfde wil roepen (zoals jij wel weet maar misschien niet iedereen betekent to advert 'heel hard roepen').

    Daarmee stoor je wel welwillende lezers met 'informatie' waar ze niet op zitten te wachten. Daarvoor komen ze niet naar MF. En dat zou op lange termijn je lezers kunnen kosten.

    Maar wil StaffPlanning niet eigenlijk gewoon alleen geinteresseerden bereiken? En snakken baan-zoekers niet naar nog meer informatie/banen? MF zou dit kunnen faciliteren.

    Je zou het ledenprofiel kunnen uitbreiden (a la LinkedIn):
    -Opleiding
    -Werkervaring
    -Huidige baan
    -Woonplaats
    -Wensen tav nieuw werk waaronder max afstand tot de nieuwe werklocatie

    Vervolgens krijg je op MF leden alleen die banen die bij ze passen (of geen als je niet op zoek bent). Nog een stapje verder en dan maak je een gepersonaliseerde RSS feed waar nieuws en persoonlijke banen zijn gecombineerd.

    En dan moet je niet alleen met StaffPlanning samenwerken maar met zoveel mogelijk baanaanbieders.

    Wat je ook nog kan overwegen is een samenwerking met LinkedIn. Door het MF profiel te koppelen aan het LinkedIn profiel, kan MF beter banen voorselecteren. En eigenijk is het heel simpel want op LinkedIn heb je tegenwoordig directe URL-len: http://www.linkedin.com/in/erwinvanlun. Die kan je zo als extra veld opnemen in het ledenprofiel. Dan heb je al heel wat.

    En uiteraard: als je dan een baan toont aan iemand, dan kost dat het betreffende merk veel meer geld dan nu. Maar dan is de slaagkans ook veel groter.
    Just a thought....

    geplaatst op
  • Hmmmm, ... helaas, de links komen niet door onze firewall heen :(
    WebSense zit ads.marketingfacts.nl/addclick.php als iets heeeeeeel gevaarlijks! ;D

    geplaatst op
  • zeker toegevoegde waarde en niet storend naar mijn mening. vacatureruimte aanbieden op basis van perf. based marketing vind ik tevens zeer verfrissend!

    geplaatst op
  • @Ulco: Je hebt helemaal gelijk. Dat is het nadeel van een systeem waarbij personeelsadvertenties automatisch uitgeschakeld worden na een bepaalde periode. Anyway, slordig van ons. Het foutje is echter hersteld. Er kan weer gesolliciteerd worden ; - )

    @Bas: Goede opmerking! We hebben je tip opgepakt. De data die je miste, is voor nu even handmatig toegevoegd.

    @Erwin: Bedankt voor je gedachte. De test zal uitwijzen of vacatures passen bij de voorkeur van MF-lezers. Misschien dat idd leden eerder bereid zijn dit soort content te lezen. Aan de andere kant ben ik van mening dat gebruikers van een community (zoals Marketingfacts) naast vaknieuws ook geïnteresseerd kunnen zijn in andere, actuele zaken uit hun vakgebied.

    geplaatst op
  • @Niels, ev:
    Voor de goede orde: ik vind het nu nog helemaal niet storend. Zodra dit echter blijkt te werken (en dat gaat het doen), zal MF snel overspoeld worden met vacatures. Dan moet MF de selectie gaan maken: voor wie is dit relevant. Nu nog niet irritant maar wel de potentie om snel irritant te worden, dat is wat ik bedoelde, en tegelijkertijd dus een kans.

    geplaatst op
  • @ Erwin. Je schrijft: Daarmee stoor je wel welwillende lezers met 'informatie' waar ze niet op zitten te wachten. Daarvoor komen ze niet naar MF. En dat zou op lange termijn je lezers kunnen kosten.

    Volgens mij valt dit best mee. Sterker, het kon wel eens bezoekers aantrekken. Hoeveel mensen kopen de zaterdageditie van de Volkskrant alleen om de advertenties?

    Bovendien vind ik het een interessante ontwikkeling. Het toont (voor mij als nieuweling) maar weer eens aan dat weblogs op een natuurlijke wijze kunnen groeien. De factor tijd, speelt een belangrijke rol in dit proces. Leuk om te zien.

    Mij stoort het in ieder geval niet. Het valt mij bijna niet op.

    Goed weekend,

    Arnoud

    geplaatst op
  • Interessante suggesties die hierboven worden gegeven; gaan we zeker wat mee doen. Maar eerst deze test afwachten!

    geplaatst op
  • Marco,
    De echte kracht van communities zit hem in het peer to peer (of word of mouth) aanbevelen van bepaalde zaken. Nu neem ik van jou (= MF!) wel aan dat jij weet wat ik leuk vind/zou kunnen vinden. Maar of ik dat van staff planning aanneem? De kracht zou dus zitten in een soort referentiesysteem of doormailsysteem. Dus als ik weet dat jij (of Erwin of Albert) het een goede baan vindt, dan past die ook bij mij. Of ik forward hem even naar iemand van wie ik denk dat hij geïnteresseerd is. Dan gaat de community echt leven!

    geplaatst op
  • Goed initiatief Marco.
    Kijk ook eens naar het donderdag 24 augustus gelanceerde Blogger Jobs bij Problogger.
    Het is daar erg mooi geïntregeerd en heeft ook een iets doelgroep gerichtere opzet.

    geplaatst op
  • Erwin, en Gijsbregt, het lijkt me fantastisch om veel meer gebruik te maken van de profielen van de leden en evt. integratie van OpenBC of LinkedIn (iemand interesse om hier eens aan te sleutelen?). De vraag is dan wel, hoe ziet het businessmodel er uit?

    Erno, had het inderdaad voorbij zien komen. Ziet er goed uit!

    geplaatst op
  • Zo te zien staan er ook "Carrièrefacts" op Dutchcowboys met (bijna) identieke jobs. De aangeboden banen zijn niet uitzonderlijk en er wordt veelal niet duidelijk om welk het bedrijf het gaat. Ik zou op Marketingfacts banen verwachten gericht op webloggen, rss, web 2.0, search, viral etc.; Hier ligt juist een kans!!

    Jobs zoals Staffplanning die nu aanbied zijn waarschijnlijk ook te vinden op monsterboard, megajobs, totaljobs en andere banen sites.

    Marketingfacts is net zoals Hyves een community. Bij Hyves probeert men te narrowcasten op basis van profiel. Waarom niet bij Marketingfacts!??

    "Carrièrefacts" op de huidige manier vind ik Marketingfacts onwaardig!!

    geplaatst op
  • "Het afrekenmodel is performanced based en het betreft in eerste instantie een test voor 2 maanden."

    Kennelijk wil Staffplanning vooral 'free riden' door branding effect te creëren (naamsbekendheid in doelgroep) tegen lage performance kosten, want de banen die er staan zijn volgens mij exact dezelfde vijf als waarmee gestart werd (een maand dus)...

    geplaatst op
  • En nu zijn de vacatures verdwenen en staat er een prominente actiebanner op de homepage (afwisselend met VK.nl).

    Watskeburt? Best interessant om te horen wat de bevindingen van de test zijn. Blijkt 'gewone' bannering toch aantrekkelijker dan het direct adverteren van jobs? Of was het organisatorisch voor Staffplanning niet werkbaar? Interessant voor de doelgroep en ook passend bij een blog om open kaart te spelen, lijkt me.

    Ben benieuwd!

    geplaatst op
  • Ah, moet inderdaad de titel nog aanpassen. Thx!

    De pilot is inmiddels afgerond en het is aan Staffplanning of ze de resultaten willen delen of voor zichzelf willen houden. Niels?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.