Jongeren zijn veranderlijk, maar niet ongrijpbaar. Ze scrollen nog steeds een beduidend aantal uur per dag op hun smartphone, maar wat ze zien en waar ze dat doen verandert snel. De kijktijd is nog steeds hoog, waar streaming de overhand heeft genomen over lineaire tv. En hoe zit dat met influencers? Die zijn best handig, maar mogen ook wat minder aanwezig zijn volgens de jongeren. We doen zoals elk jaar weer een rondje langs de interessantste trends uit het Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en Mediatest.
Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.
Verpakkingsinnovatie trekt vaak veel aandacht. Zeker als het gaat om iets alledaags als chips. Lay’s introduceerde onlangs een nieuwe kartonnen doos voor hun chips – met als belofte: minder kapotte chips, hersluitbaar en beter voor het milieu. Op de eigen website noemen ze ook nog als voordeel dat de verpakking ‘geluidloos’ is. Albert Heijn volgt nu met een vergelijkbaar concept. Op papier een interessante idee: premium én duurzaam. Maar de reacties – van consumenten en experts – liegen er niet om.
Waarom kiezen mensen wat ze kiezen? En vooral: hoe kun je dat als marketeer beter begrijpen én beïnvloeden? Op 30 oktober organiseert Vladimir den Baars – voorzitter van NIMA Brein & Gedrag en senior consultant bij Neurensics – samen met zijn bestuur het event Inside the Brain. Een middag voor marketeers die verder willen kijken dan clicks, conversie en clichés.
Populair
Nieuw
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Marketeer
Marketeer
Medior Online Marketing Specialist (Paid Media)
Medior Online Marketing Specialist (Paid Media)
Medior Online Marketing Specialist (Paid Media)
Productmarketeer Ommetje (32-36 uur)
Dit is dé kans om met jouw ervaring en talenten een waardevolle bijdrage te leveren aan een maatschappelijk relevant doel!
Productmarketeer Ommetje (32-36 uur)
We are family

Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.