Een serie over ontwerp, visie en het toeval dat alles in gang zet. We delen het hoe en waarom van projecten. In tekst: beknopt. In beeld: uitbundig.
Merken die buitengewoon presteren blijken de tijdgeest te vangen en veel te investeren in verkenningen van de toekomst. We brengen in deze rubriek een aantal van de meer fundamentele trends in kaart, waarvan de kans klein is dat het een hype blijkt.
Er is geen gebrek aan tools. Geen tekort aan frameworks, modellen, KPI’s of dashboards. Marketingprofessionals anno 2025 worden overspoeld met AI-oplossingen, martech-stacks en efficiency-updates. Maar precies dáár wringt het, volgens business strateeg Isabel Verstraete en leiderschapscoach Mette Visser.
Studenten van nu komen terecht in een werkveld waarin generatieve AI (GenAI) dagelijkse praktijk is – zeker in commerciële communicatie. Maar hoe gaan zij daar nu al mee om tijdens hun studie? Twee communicatiestudenten interviewden studenten en docenten van twee universiteiten over de rol van GenAI bij het maken van opdrachten en de realisering van leerprocessen en leerdoelen. Hun onderzoek levert verrassende inzichten én concrete adviezen voor het onderwijs van morgen.
Populair
Nieuw
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Content Marketeer
Ben jij een creatieve en analytische marketeer die energie krijgt van het maken en verspreiden van content met impact? Heb jij een scherp oog voor detail, weet je precies hoe je verschillende doelgroepen aanspreekt én zie je kansen om onze marketing verder te ontwikkelen? Lees dan snel verder!
Content Marketeer
Marketeer
Marketeer
Productmarketeer Ommetje (32-36 uur)
Dit is dé kans om met jouw ervaring en talenten een waardevolle bijdrage te leveren aan een maatschappelijk relevant doel!
Productmarketeer Ommetje (32-36 uur)
We are family

Het Nederlandse kennisplatform over innovatie in marketing.