De laatste jaren lijkt het alsof marketeers zich vastbijten in één enkel doel: leadgeneratie. Het draait om kleine conversiepercentages opschroeven en leads binnenhalen tegen de laagst mogelijke kostprijs. We worden verblind door sales op de korte termijn, maar verliezen de essentie van marketing uit het oog: het bouwen van een sterk merk.
We lopen in het vak allemaal te klagen dat de marketing van marketing kapot is. Marketing bungelt steevast onderaan het lijstje minst betrouwbare beroepen en marketeers geven zelf ook geregeld aan een bullshitbaan te hebben.
Wanneer je online een bestelling plaatst, krijg je daarvan altijd een bevestiging. En dat moet ook. Maar daarnaast krijg je bij veel webwinkels nog aanvullende meldingen over je bestelling. Of zelfs: heel erg veel meldingen over die zelfde bestelling. Is dat wel nodig?
Onderzoek benadrukt dat phishing niet alleen een reële dreiging is, maar ook legitieme communicatie van bedrijven verstoort.
Populair
Nieuw
De masterclasses en events van NIMA. In Marketing, Communicatie en Sales.
Uitgelicht door redactie
Vacatures
Uitdagingen in online marketing, data en content. Welke vacatures passen bij jou?
Senior Online Marketeer
Senior Online Marketeer
Online Marketeer (24-38 uur)
Ben jij een gedreven online marketeer met ervaring in B2B e-commerce? Sluit je aan bij UNIS Group en werk aan uitdagende projecten, waaronder de implementatie van ons nieuwe Shopware platform!
Online Marketeer (24-38 uur)
Marketing & Communicatie manager
Ben jij een visionaire marketing- en communicatiestrateeg met een passie voor duurzame innovaties en Limburgse ondernemers? Lees dan snel verder en kom werken bij LIOF!