Begaat Dior een misser?

2 maart 2006, 11:00

Cosmeticabedrijf Dior is recent gestart met bloggen via weblog Plastique de Reve. Bloggers zijn het reclamebureau Je suis Unique en 12 externe bloggers die online hun ervaringen delen met Dior producten. Op zich niets bijzonders, ware het niet dat Jean Nasr ontdekte dat het aantal comments verrassend hoog is, vrijwel allemaal positief en least but not least via slechts 9 ip-adressen worden geplaats. Mocht het inderdaad waar zijn, dan is het opvallend dat dit soort gedrag bij lancering van weblogs nog steeds voorkomt, zeker als concurrent Vichy bij de start van hun weblog ook al een misser beging.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Erik, mijn beheersing van de Franse taal is onvoldoende om het stuk van Jean Nasr te begrijpen. Hoe heeft hij nu ontdekt dat om slechts 9 ip-adressen ging?


    2 maart 2006 om 17:38
    evroekel

    Het comment onderin is in het Engels. Hij geeft zijn geheim niet geheel prijs en dat is jammer want op deze wijze blijft er enige twijfel bestaan of zijn bewering inderdaad correct is. Je kunt de posting overigens ook even door de vertaalservice van Google halen.


    2 maart 2006 om 17:50
    media

    Okay, dan had ik het toch goed begrepen dat ie wel lekker vaag is in zijn bewering 😉


    2 maart 2006 om 17:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!