7 Tips on Pitching Bloggers

16 maart 2006, 06:39

In 7 Tips on Pitching Bloggers (pdf) geeft de PR-afdeling van Ogilvy een aantal tips hoe PR-mensen bloggers aan het schrijven krijgen over hun producten en diensten:

  1. Before you pitch them, read their blog
  2. Two words: trackbacks and comments
  3. Bloggers are experts
  4. It’s not always about their readers
  5. Giving them free stuff is ok
  6. Know who else is talking about you
  7. Don’t throw away your traditional media relations playbook
Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Ruben’s usability

    Bij #2 zou ik willen toevoegen: “quote”! Als je een blogger vraagt over je product/ merk te schrijven, is een erg goede start om op je eigen blog (dat je als zelfrespecterend bedrijf natuurlijk hebt), naar die blogger te verwijzen. Op die manier geef je al iets weg (namelijk een link), en geef je de blogger het gevoel dat ‘ie iets waard is.

    Laatst werd er over Walmart geschreven dat ze bloggers die over ze schrijven, benaderen en vragen meer te schrijven op basis van informatie die Walmart ze geeft. Walmart zou een blog kunnen beginnen en naar positieve (of zelfs negatieve) comments kunnen verwijzen en erop reageren. Dan krijg je ook weer meer trackbacks als de blogger reageert op zijn blog, etc. 😉


    16 maart 2006 om 07:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!