Wat zijn de succesfactoren van blogvertising?
DutchCowboys verwijst naar een interessant onderzoek (pdf) van Receptional Internet Marketing waarin is gekeken naar de succesfactoren van adverteren op weblogs. In het onderzoek, waarbij het ging om een advertentie voor murdermysterygames.net, zijn gedurende 7 dagen op 62 weblogs ruim 3 miljoen pageviews geanalyseerd. Er is vooral gekeken naar het effect van weblogkeuze, advertentie-uiting en advertentiepositie op de Cost-per-click (CPC) en Click-Through-Ratio (CTR).
Jammer dat het hier slechts gaat om één advertentiecampagne (voor één website) waardoor de conclusies slechts beperkt inzicht geven maar hierbij toch de belangrijkste conclusies uit het onderzoek op een rijtje:
- The two most promising indicators of success in this campaign look to be the genre of the content on the site and the position of the advert on the page. Creative copy, Page Rank and cost were bad indicators of a successful campaign.
- The best value site created a CPC at 18 cents, appreciably below Yahoo search marketing’s top bids, but the worst sites generated CPCs of US$20. We found that it is very difficult to spot the difference before spending your money.
- Overall, we recorded 1312 clicks from a total budget of US$ 1049.38 generating an average CPC of 86 cents over the period. Yahoo Search Marketing suggests top bids for PPC on these phrases would be between 30 cents and 50 cents.
- Click through rates are dramatically lower than PPC – around 0.05% (1 in 2000) compared to around 5+% typically on PPC (1 in 20) but we did not find any significant difference in CTR between the two creatives used.
- Our control experiment had no visual (text only) but achieved one of the highest CTRs, and one of the lowest CPCs of all.
Bron:
http://www.receptional.com/users/dixon/blog-advert-survey.pdf