Endemol is er klaar voor
Een week geleden meldde het mediaconcern Endemol dat het vandaag met een nieuwe campagne zou starten.
Zojuist vond ik in mijn mailbox de eerste aanwijzingen daarvan uit Aalsmeer, met daarbij een doorlink naar een digitaal magazine.
Alhoewel er al een tijdje diverse van dit soort bladen in omloop zijn, is Endemol volgens mij de eerste tv-producent die dit medium inzet.
Het is op zich jammer dat het op de adverteerders gerichte blad slechts 5 pagina’s dik is. Volgens mij heeft het (crossmediale) bedrijf op dit gebied inmiddels meer te bieden dan alleen ‘Baantjer’ en ‘Life & Cooking’.
Endemol onderstreept hiermee nogmaals welke rol zij willen spelen binnen het crossmediale tv-landschap.
Ziet er goed uit en inderdaad jammer dat ze niet hun complete aanbod hebben verwerkt. Maar wellicht zijn we te vroeg en wordt er aan gewerkt.
Ik heb de technologie al eens eerder bekeken, wat mij betreft is het gewoon een digitale nieuwsbrief met flash. Maar ik vind het zeker een prachtige nieuwe vooruitgang. Overigens komt de Playboy ook binnenkort met een digitale versie uit!
Om eerlijk te zijn vindt ik het er niet goed uitzien. Te druk, niet overzichtelijk en houd niet rekening met de intellingen van de bezoeker. (denk aan letter grote, start video enz)
Er is met een “digitale magazine” veel mogelijk, maar wat in deze link staat is niet echt vernieuwend of creatief. Het is nu eenbeetje blad, met wat animaties en wat filmpjes. 2 á 3 jaar geleden zou het een bijzonder concept zijn. Maar we leven in 2006! Een tijdperk van custimization, co-creation, demand driven enz enz
Het kan veel beter en ik had ook beter verwacht van een organisatie als Endemol die een imago wil uitstralen van vooruitstrevende organisatie die gelooft en investeert digitale toekomst.
Een goede voorbeeld van “papier denken” en dit vertalen naar digitaal.
Arash, wat noem jij dan wel een goed voorbeeld?
@Peter
Mensen kiezen zelf hun lettergrote, rubrieken, themas enz enz enz….. vervolgens is het wel binnen de template van de uitgever. De opties zijn eindeloos! Iedereen een eigen personalized digitale blad. Erg intressant voor adverteerders, omdat je dan personalized ads kan vertonen.
Je bent altijd welkom om mij te bellen/emailen om voor een uitgebreid concept advies en eventueel uitwerking ervan.
Dear Colleagues!
Arash: It is coming…
Ronald: “Feel It” … We take it as a compliment.
Marco: Feel free to contact me if you need information about the development of digital magazines vs print magazines.
Thank you for your time!
No More Papercuts
@ Marco, ja je kent mijn mening over bladerprogramma’s die print moeten imiteren.
Ach over 10 jaar lachen we erom, en denken hoe konden ze het bedenken 😉
@Stephan: ik hoop over 10 jaar samen met jou nog eens terug te blikken naar deze jaren waarin we de overgang van print naar online (of beter: digitaal, interactief) meemaakten, waarin we de opkomst zagen van social computing (van weblogs, feeds tot social networks als hyves en myspace). En om eerlijk te zijn denk ik dat je helemaal gelijk hebt dat we tegen die tijd er flink om kunnen lachen.
@Joakim: will definitely contact you!
@oakim Nilsen
If you need some brainstorming / ideas… feel free to contact me.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!