Prijsverlaging als middel tegen winkeldiefstal
De Hema verlaagt tijdelijk de prijs van de top 5 meest gejatte producten. Tot deze top5 behoren o.a. voedingssupplementen, oplaadbare batterijen en lipgloss. Als onderdeel van de aktie om diefstal te ontmoedigen, wordt de top5 ook in vijftien filialen op een speciale schap gepresenteerd en permanent bewaakt door vijf camera’s.
Ludiek initiatief die winkeldiefstal eens op een andere manier onder de aandacht brengt. De aktie is met name gericht op jongeren die ongevoelig zijn voor traditionele maatregelen, zo valt te lezen bij Nu.nl. Op Hema is echter (nog) niets te vinden over de hele aktie. Jammer want als je je richt op jongeren zul je m.i. online toch ook mee moeten nemen.
Briljante actie, maar ik heb niet echt het idee dat ze het doen om winkeldiefstal tegen te gaan. Ik vind het vooral een mooie marketingstunt. En ze komen er gratis mee op het journaal.
Hmm, hadden de supermarkten dan ook zoveel last van diefstal? Ik snap ineens de prijzenoorlog…
@Remi: zo ook nog op journaal, dat had ik nog niet gezien. ’t is inderdaad primair aandacht krijgen (en dat lijkt ze dus aardig te lukken) en daarmee indirect winkeldiefstal proberen te beperken.
@ Erik,
Het 8 uur journaal liet uitgebreid de 5 meest gejatte producten zien in een soort hitlijstje: “En op nummer 3 vinden we de batterijen”. Mooi gedaan van de Hema-marketeers!
Tja, dat soort producten worden niet gestolen vanwege de prijs… lijkt me
Dit is werkelijk belachelijk en dan met name de media-aandacht die het krijgt. Inderdaad een topactie van de HEMA-marketeers. Ook in de NRC.next vandaag bijna een hele pagina aandacht voor de meestgestolen producten van de HEMA. 1. HEMA Multi-Totaal Voedingssupllement; 2. HEMA Batterijen en 3. HEMA Lipgloss. Tuurlijk 😉
Zo belachelijk is die opsomming in de NRC-Next niet. zoals die supplementen; ze halen deze gewoon leeg in de winkel, vullen hun zakken en zetten de potjes terug in de schappen. Ook met bijvoorbeeld de lipgloss; die gaat met grote aantallen in de zakken.
Zo is ook onderzoek en overige lingerie zeer gewild en vaak te vinden in de zakken bij aanhouding van vaak jonge dieven.
Zo gek is dit dus nog niet, al is het natuurlijk mooi meegenomen voor de Hema dat dit ook een stuk reclame oplevert.
dat filmpje op 6 pack is echt te gek. dat idee wordt binnenkort ook gejat 😉
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!