Heineken stuurt bloggers gratis bier
Om de Amerikanen aan de Premium Light te krijgen, is Heineken recentelijk gestart met een 50-miljoen dollar kostende campagne. RTV-spots, printadvertenties, online advertising, actiesite, viral marketingcampagne, alles is uit de kast gehaald om de aandacht te trekken van de jonge Amerikaanse man. Aardig om te zien is dat Heineken ook een aantal prominente bloggers een fraai kistje met één flesje Heineken Light heeft gestuurd.
Zouden ze bij Heineken Nederland mijn adres al hebben voor een gratis tapvat? 😉
Zie ook het uitgebreide artikel ‘A lighter shade of Heineken’ in de Adformatie van 9 maart.
Een beetje off(line) topic maar wel leuk om te weten: in de serie The Wire heeft Heineken ook een hand, kwam ik de afgelopen tijd achter. In seizoen 1 komt op meerdere momenten ‘gewone’ groene flessen Heineken voorbij en wordt zelfs ‘Dutch beer’ genoemd. In seizoen 2 heb ik Guinness voorbij zien komen in een havencafé en in seizoen 3 worden door ongeveer de hele politiemacht nogal opzichtig gouden blikjes Amstel (light) gedronken, oa op het parkeerterrein. De efficiency van de Rotterdamse Haven wordt in seizoen 2 ook nog de hemel in geprezen. Maar niet alles uit Nederland is onomstreden goed. In seizoen 3 wordt een vrijzone voor drugsgebruik omgedoopt tot Hamsterdam 🙂 Er komen nog meer merken veel voor in de serie, zoals Verizon telefooncellen en allerlei mobiele telefoonmerken.
Voor gratis bier moet je ff deze site checken: ww.gratisbier.tk. Wordt betaald met de ads denk ik. Maar who cares want t werkt in ieder geval!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!