Waarom shoppen vrouwen online?
Na de lancering van shopgirl.nl en de discussie over het online zijn van vrouwen, is het aardig om eens te kijken naar de redenen waarom vrouwen online shoppen. Holly Buchanan benoemt op haar weblog marketingtowomenonline (via Miel van Opstal) de volgende redenen:
- To save time
- To get a better selection
- To research a product
- To get a better value
- Anonymity
- Logistics
Niet echt een spannend lijstje maar toch blijken veel online retailers niet altijd rekening te houden met deze argumenten waarom vrouwen online shoppen.
* En omdat zaken makkelijk zijn te retouneren als ze niet bevallen.
* Je kleding rustig kunt passen en laten zien aan anderen.
* Omdat het een goede manier is om agressieve verkopers te ontwijken.
Omdat om 18.00 de winkels dicht zijn 😉
Ik denk voornamelijk omdat alle artikelen snel toegankelijk zijn, je prijzen en andere belangrijke gegevens kunt vergelijken, het inderdaad anoniem is maar vooral het enorme aanbod interessant is.
Betere selectie: Wat mij betreft met name merken/ spullen die in Nederland niet te koop zijn/ die niet zo snel door de halve stad worden gedragen. Want ondanks de toegankelijkheid van het internet heb je ook heel erg het ‘ken je dat leuke kleine winleltje met die bijzondere spullen’ effect & dat is leuk. Ook zijn er veel jonge ontwerpers/ amateurs die online zelf geknutselde dingen verkopen.
hebben mannen andere redenen dan?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!