Winnaars “Identity: Best of the Best 2006” bekend
MarketingFacts berichtte al over de internationale competitie voor branddesigners “Identity: Best of the Best”, die door het Russische tijdschrift Identity werd georganiseerd. Deze competitie kent een interessante formule: om objectiviteit van resultaten te waarborgen, krijgen juryleden namen van de deelnemende bureaus niet te zien. De juryleden beoordelen inzendingen dus uitsluitend op inhoud en worden niet afgeleid door de (klinkende) namen.
Wij hebben net resultaten van “Identity: Best of the Best 2006” ontvangen. De organisatie kreeg 970 inzendingen uit 24 landen (waaronder Nederland). Bij de beoordeling woog creativiteit even zwaar als bijdrage van branddesign aan zakelijke doelstellingen van het merk. De grote winnaars waren het Roemeense bureau Brandient en Cuculic Studio uit Kroatië met elk drie prijzen. Klik hier voor alle winnaars van “Identity: Best of the Best 2006”.
Ook twee Nederlandse bureaus waren succesvol in deze competitie: Cubicle met de 3e prijs in de categorie Corporate Identity for Non-profit Organisations, en B/twentynine met de 3e prijs in Corporate Identity for FMCG. Jurylid Margo Chase was zeer onder de indruk van het ontwerp Dutchwaters van B/twentynine (Dutchwaters is een nieuw merk van hygiëneproducten): “I love this kinetic and approachable system for Dutchwaters. The mark and logotype are clean and simple, but the applications add a wonderful layer of fun and whimsy that make the company seem smart and design savvy”. De volgende “Identity: Best of the Best” competitie zal in de winter van 2007 plaatsvinden.