Wat is de invloed van virtuele communities op productontwikkeling?

28 april 2006, 06:11

Wat is de invloed van virtuele communities op productontwikkeling?

Studenten van de Erasmus Universiteit hebben een paper geschreven over de invloed virtuele communities op productontwikkeling. In het onderzoek, waaraan o.a. websites als Pocketinfo.nl en Tweakers.net hebben meegewerkt, is niet alleen ingegaan op de invloed van virtuele communities op productontwikkeling maar worden ook suggesties gegeven hoe bedrijven hier gebruik van kunnen maken. Leden van Marketingfacts kunnen de paper hier downloaden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jan-Willem

    Wij hebben een community in een populaire niche met meer dan 200.000 leden, het belang van samenwerking met bedrijven is voor alle partijen een win-win situatie en zou dan ook veel meer gebruikt kunnen worden dan nu gebeurd. De feedback die onze community levert is vaak gedetailleerd en van goede kwaliteit. Inmiddels hebben partijen al een weg gevonden naar ons en helpt het ons aan het laatste nieuws en -voor ons het belangrijkste- ons bezoekers/leden krijgen betere produkten.


    28 april 2006 om 15:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!