75% van consumenten is bereid online hypotheek af te sluiten

2 mei 2006, 08:15

75% van consumenten is bereid online hypotheek af te sluitenEerder dit jaar lanceerden zowel SNS als Postbank een online tool die het telefonisch hypotheekadvies voor klanten inzichtelijker moet maken.

Uit een eerste inventarisatie onder gebruikers van SNS Live@dvies blijkt nu dat de consument bereid is online een hypotheek af te sluiten als er op de juiste manier ook online persoonlijk geadviseerd wordt. SNS Bank heeft bij de introductie van Live@dvies het Word of Mouth marketingbureau Buzzer ingeschakeld om deze vorm van dienstverlening te beoordelen, te verbeteren en deze dienst via mond-tot-mond te verspreiden.

Ruim 300 Buzzers (bij Buzzer ingeschreven consumenten) hebben na hun adviesgesprek een enquete ingevuld, waaruit blijkt dat ruim 75% bereid is via deze innovatieve dienst ook daadwerkelijk online een hypotheek af te sluiten. De vorm van online, persoonlijk, ‘live’ advies die Live@dvies biedt vergroot daarmee significant de acceptatiegraad van internet als kanaal om een hypotheek af te sluiten. In een recent onderzoek van Assurantie Magazine gaf bijvoorbeeld slechts 5% van de ondervraagden aan dat zij bij voorkeur via internet een offerte aanvragen.

Dat is natuurlijk goed nieuws voor de aanhangers van online tools maar is 300 buzzers voldoende om een representatief onderzoek te doen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Bernice

    300 personen an sich is voldoende om onderzoek te doen, vraag hier is meer of de groep die onderzocht is voldoende representatief is voor alle internetters om uitspraken op zo’n generiek niveau te kunnen doen.


    2 mei 2006 om 08:36
    Olivier

    Ik heb zelf meegedaan aan het onderzoek, kan je aanraden de vraagstelling ook even onder de loep te nemen. 75% is daadwerkelijk bereid online een hypo af te gaan sluiten :- 0 Bereid zijn is één ding, doen is twee. Tuurlijk het is een hartstikke leuke applicatie, die je goed kan buzzen, maar als een ieder het poppetje gezien heeft. En de buzzers zijn erg jong (check de hyve). De applicatie is goed bevonden door de buzzers, denk dat je dat wel mag zeggen.


    2 mei 2006 om 08:59
    Edwin Duys

    Nee is zeker niet representatief voor de gehele internetpopulatie, maar het laat wel zien dat een duidelijke groep mensen (‘early adaptors’) zich wel aangesproken voelt. Mijns inziens is het goed dat zowel de Postbank als de SNS Bank dit soort doelgroepen dan ook de mogelijkheid biedt om ook op andere wijze direct contact te kunnen leggen met de bank.

    Niets prettiger dan zelf te kunnen orienteren, te vergelijken en op het moment dat je vragen hebt direct iemand beschikbaar hebben die als het ware met je over de schouder meekijkt. Lijkt me sterk conversieverhogend werken.

    Ben benieuwd naar de resultaten.


    2 mei 2006 om 09:51
    Oof

    Lekkere early adaptors als ze vol bewondering naar een webcam zitten te kijken. En toch leuk dat de Buzzer Hyves gezien wordt als een kindercreche zullen ze blij mee zijn, ik zag de Buzz Hyve toch echt als doorsnee.

    Wat als je die mensen allemaal langs had gestuurd bij een hypotheekshop, denk dat de mensen die daar niet eerder geweest zijn ook enorm enthousiast zijn.


    2 mei 2006 om 13:07
    Cpt. Iglo

    Altijd gedacht dat het ‘early adopters’ was (zo staat het ook in mijn exemplaren van het ‘Engels Marketing Lexicon’ en het ‘Nima Marketing Lexicon’).


    2 mei 2006 om 13:41
    Cindy

    Wow, that’s a really clever way of thnkniig about it!


    8 juli 2015 om 06:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!