OPTA pakt telemarketing aan
Net op de dag dat de Consumentenlijn Telemarketing trots bekend maakte maar weinig klachten te ontvangen en stichting Infofilter 130 nieuwe bedrijven kon toevoegen aan de lijst van callcenters die de wensen van klanten wel respecteren, heeft de OPTA aangegeven hard te gaan ingrijpen omdat veel telefoontjes niet voldoen aan de wettelijke eisen.
Chris Fonteijn van de Opta zegt: ‘Ondanks diverse initiatieven van de telemarketingbranche wordt de telecommunicatiewet nog niet goed genoeg nageleefd door een aantal partijen. De irritatie onder consumenten over dit soort telefoontjes is groot. Het gaat ons er om de telemarketing beter te maken, door de uitwassen te bestrijden. Wij rekenen hierbij ook op samenwerking met de diverse branche-organisaties’.
Na de zomer maakt de Opta bekend hoe klachten geregistreerd kunnen worden. De Opta zal “koud bellen” als eerste aanpakken en kan boetes opleggen tot Eur 450.000.
Het gaat de Opta er primair om dat er bedrijven zijn die zich niet aan de ‘opt-out’ regeling houden, en die dus consumenten bellen die zich al hebben afgemeld.
Het is voor de branche van groot belang dat de rotte appels snel worden aangepakt om Amerikaanse toestanden te voorkomen. In de VS heeft 75% van de consumenten zich al afgemeld voor telemarketing terwijl dat nog maar 3 jaar mogelijk is.
Ik ben het er helemaal mee eens. Ik wordt al een jaar iedere twee weken opgebeld over mijn pensioenvoorziening. Helemaal gek wordt je er van. En dan te bedenken dat ik m’n telefoonnummer ook nog heb laten registreren bij die site waar je kunt aangeven dat je geen prijs stelt op telefoon terreur.
Ze hebben het gewoon aan zichzelf te danken.
Kan OPTA mij vertellen hoe ik al die onnodige telefoontjes kan blokkeren?
Ik word er hoorndolvan en elke dag wordt ik gebeld met nummerweergave “ONBEKEND”
Het is een onacceptabele inbreuk op mijn privacy !!!
Graag Reactie !!!
M.v.gr.
A.Bos
Ik zou blij zijn als er inderdaad iets gedaan werd aan dat callcenter gebeuren. Ik ben deze week 4 keer benaderd voor Oxxio, die ik absoluut niet wil hebben en ook geen vrijblijvende info hier over.
Ik ben 3 keer benaderd door een of ander bedrijf i.v.m. mijn dieren. Ik wil dit niet.
Hopelijk kunt u er iets aan doen en gebeurd dit snel want vrees dat er een heleboel mensen niet bestand zijn hier tegen en dat er heel veel mensen de dupe worden hierdoor.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!