92% van alle Word of Mouth is offline

28 mei 2006, 10:21

Uit een recent onderzoek van de Keller Fay Group blijkt dat het gros van de word-of-mouth (WOM) nog steeds offline plaatsvindt. 71% vindt face-to-face plaats, en 21% via de telefoon. Opvallend genoeg nemen online media maar 6% van alle WOM in (hieronder verstaan de onderzoekers o.a. e-mail, IM en weblogs).

De gemiddelde inwoner van de US blijkt 56 keer per week over specifieke merken te praten. Het merendeel van deze discussies (62%) is positief van aard, slechts 9% is negatief ten opzichte van een specifiek merk.

Ondanks dat online media als drager van WOM er karig van afkomen, blijken zij wel veel invloed te hebben op waarover men met elkaar praat: 12% van de conversaties over een merk verwijst naar iets dat men op Internet heeft gezien/gelezen, aan TV (7%) of kranten (5%) wordt een stuk minder gerefereerd.

bron: persbericht Keller Fay Group

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!