Stadsdeel Amsterdam Zuidoost lanceert viral game
Stadsdeel Amsterdam Zuidoost heeft een online game gelanceerd om de bekendheid van Zuidoost te vergroten. Omdat veel mensen niet weten wat voor leuks er te doen is in Amsterdam Zuidoost en omdat de traditionele media niet altijd toereikend is, heeft het stadsdeel gekozen voor de ontwikkeling van een viral game.
Stadsdeel Zuidoost is één van de eerste overheden die een ‘viral marketing’ actie inzet voor stadspromotie. De game, Next Station Zuidoost genaamd, speelt zich af in de Amsterdamse metro die langs alle key-locaties van Zuidoost rijdt. Deelnemers moeten de metro op tijd stoppen bij de juiste halte, te herkennen aan een foto. Het concept voor de game en de realisatie ervan komt uit handen van Green Orange. De game wordt o.a. via de sites van de deelnemende bedrijven aangeboden, dit zijn: het GVB, Praxis Zuidoost, IKEA Amsterdam, Pathe ArenA en Amsterdam ArenA.
Bron: Admanager
Ik vind het niet echt een game…. het is meer gokken met een klein beetje kennis. Van een game verwacht ik toch veel meer interactiviteit, beleving en uitdaging. Het zou leuk zijn als game bedrijven meer worden betrokken bij het ontwikkelen van goede games, of bijvoorbeeld de studenten van opleidingen zoals de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.