Expertgroep Digitale TV

14 juni 2006, 07:04

Het iMMovator Cross Media Network (bekend van de Cross Media Café‘s), heeft samen met de provincie Noord-Holland en de Taskforce Innovatie Utrecht het initiatief genomen voor een Expertgroep Digitale TV. Dat werd gisteren aangekondigd tijdens het Cross Media Café in Hilversum. Het onderwerp was overigens HDTV. Ik was zelf niet aanwezig, maar Emerce heeft inmiddels een verslag geschreven.

Samen met bedrijven uit de branche gaat de Expertgroep de mogelijkheden tot samenwerken onderzoeken, met als doel het versnellen van de introductie van digitale televisie in Nederland. Dit moet bereikt gaan worden door het gezamelijk vaststellen van de mogelijkheden, blokkades en versnellers voor een versnelling van de adoptie van digitale TV. Tot nu hebben de NOS en RTL Nederland, faciliterende bedrijven als United Broadcast Facilities en NOB, kabelnetwerken als UPC en Essent, en telecombedrijven als Versatel/Tele2 zich tot nu toe aangesloten bij het initiatief.

Ton van Mil, directeur iMMovator: “Door de fragmentatie en de vaak tegenstrijdige belangen in de huidige keten van televisiecreatie, -productie, -uitzending, -distributie en -consumptie, wordt een snelle, brede introductie van digitale TV vertraagd. Dat is jammer, want heel wat maatschappelijke en economische mogelijkheden van het medium blijven zo onbenut. De expertgroep die we bijeen willen brengen overziet de hele keten van digitale televisie. Doel is om de grootschalige introductie en adoptie van digitale televisie in Nederland te versnellen. In de landen rond ons, met name in België, is gebleken dat samenwerking tussen omroepen, overheid en infrastructuurbedrijven enorme effecten kan hebben”.

En nou maar hopen dat het helpt…

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Gijsbregt

    Duidelijk gericht op de technische, misschien zelfs wel procesmatige kant van digitale TV. Interessant wordt digitale TV pas als de content beter of anders is dan analoge TV. Of als de commerciële (lees reclame) mogelijkheden verbeteren.

    Maar desalniettemin zullen de nieuwe TV-exploitanten als UPC en KPN hier erg blij mee zijn.


    14 juni 2006 om 07:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!