Nieuwe goden

14 juni 2006, 09:48

Een nieuwe bijdrage aan het WK-thema in reclame. Deze keer geen oranje strings en hoedjes, maar een spirituele bijdrage uit Duitsland:-) Adidas en TBWA hebben de stationshal van Keulen omgetoverd tot een voetbaltempel. Zij hebben daar een gigantisch (800 m2) fresco geplaatst in de Michelangelo-stijl. Op het fresco zijn 10 voetbalgoden afgebeeld – o.a. Ballack, Beckham, Raul, Kaka en Zidane (helaas, nog geen Robben of Van Nistelrooy:-)

Voetbalgoden in Keulen

Overigens is het niet voor het eerst dat fresco’s op het plafond van een station verschijnen.

In 2005 heeft het Oostenrijkse bureau Wien Nord Pilz Golden Drum van het internationale reclamefestival in Slovenië gewonnen voor de Fresco campagne. Deze campagne was ontwikkeld voor Liechtenstein Museum uit Weena waar veel barokke fresco’s te zien zijn.

Liechtenstein Museum opens up new perspectives

Serge Fenenko
Strategy Director bij Novocortex

Strategy Director van het internet marketingbureau Novocortex, na 7 jaar marketing en business development bij Rabobank. Novocortex is gespecialiseerd in interactieve marketing en Internet Strategie Audits. We werken internationaal - in Nederland, Zwitserland, Rusland, Oekraïne, Kroatië etc. Novocortex maakt interactieve campagnes, virals en iPhone games die aandacht in sociale media en prijzen op internationale festivals winnen.

Categorie
Tags

2 Reacties

    serge.fenenko@novocortex.com

    @Ronald

    Buitenreclame wordt steeds innovatiever en inventiever. En er worden steeds nieuwe media gebruikt om de boodschap te communiceren. Kijk bijvoorbeeld op de website van EPICA Awards – “Wheel Theft” campagne of “Spektrum Martins Paint Store”. Deze innovaties leveren ook nog veel free publicity voor de adverteerders.


    14 juni 2006 om 16:59

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!