Geenstijl.nl en Sp!ts gaan samenwerken

22 juni 2006, 20:16

Geenstijl.nl en Sp!ts gaan samenwerkenVandaag (inmiddels gisteren) heb ik het boek ‘De uitgever aan het woord 2006’ ontvangen. Ik schreef al eerder over het jaarlijkse onderzoek van KPMG naar de toekomstverwachtingen van de Nederlandse uitgevers en het feit dat de Nederlandse uitgevers blijven worstelen met internet.

De komende tijd wil ik me eens wat meer gaan verdiepen in hoe dagbladen en tijdschriften nu de brug slaan naar internet en op welke wijze deze elkaar aanvullen en/of versterken. VillaMedia verwees vandaag naar een aardig voorbeeld waarbij Geenstijl.nl en Sp!ts gaan samenwerken.

De Feauteauf*ck van Geenstijl.nl, waarin mensen worden uitgedaagd een foto zo ernstig mogelijk toe te takelen, verschijnt iedere dinsdag voortaan ook in gratis dagblad Sp!ts. “We gaan inderdaad samenwerken met onze vrienden van Geenstijl.nl”, licht Bart Brouwers, hoofdredacteur van Sp!ts toe. “De ideale combinatie van een online-massamedium met een print-massamedium, beiden gericht op een jonge doelgroep (zo´n beetje tot 35 jaar). Allereerst verloopt een en ander via de populaire Feauteauf*ck, vervolgens ook op andere terreinen.”

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    punkey

    Ik vraag me af hoe dit gewaardeerd gaat worden door de reaguurders bij GS. Als ik het zo eens lees zijn ze niet echt blij met de samenwerking…


    22 juni 2006 om 21:13
    media

    Heb net de reacties ook gelezen. Niet geheel onverwacht overigens; ze hebben jarenlang afgegeven op de traditionele media, dan kun je deze kritiek verwachten.


    22 juni 2006 om 21:50
    Michel Binkhorst

    krijgt retecool dan de credits voor de fotofuck?


    23 juni 2006 om 05:41
    Michel

    @Michel Binkhorst: omdat? RC de eerste was in Nederland die het principe afkeek van de Amerikanen? Dan kan je wel half internet credits gaan geven.


    23 juni 2006 om 08:51
    arif

    blijf het sneu vinden voor reet ;p


    23 juni 2006 om 12:36
    gerard spoons

    Schandalig ! het enige wat men bij Geen Stijl kan is mensen belachelijk maken!


    23 juni 2006 om 14:15
    jeroenmirck

    Logische match, want Spits is van De Telegraaf.

    Mocht je vragen hebben over tijdschriftmakers die een brug naar internet slaan, dan weet je me te vinden, Marco. 😉


    23 juni 2006 om 14:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!