Lianne van der Kruk is sinds juni 2007 werkzaam bij ilse media dochter newrulez 'the youth interaction company'. newrulez is een 'mediabedrijf nieuwe stijl', waar wordt geopereerd op het raakvlak tussen marketing en media. Newrulez ontwikkelt en exploiteert sites voor en door jongeren, waaronder onder andere: Kaboem.nl, Cu2.nl, Shopgirl.nl, Fancy.nl, Extrafris.nl, Partyscene.nl en Girlscene.nl.
Voordat zij aantrad bij newrulez was Van der Kruk werkzaam bij ilse media in diverse marketing en development functies. In de laatste vier jaar als manager marketing en communicatie.
Projecten:
Invoering nieuwe Corporate ID voor ilse media (de vingerafdruk)
Opzetten & ontwikkeling cursus Crossmedia A in samenwerking met SRM (start januari 2007)
Consumenten marketingcampagne voor Startpagina (de fluisteraar, het restaurant en acupunctuur commercials, 2006)
Sponsoring van de Dam tot Damloop door Startpagina
Alle persberichten van ilse media
Opzet van STIR en verdere ontwikkeling (mede-initiatiefnemer en oud bestuursvoorzitter)
ilse media events: ilse media offline (2005) en ilse media 2.0 (2006)
Sponsoring door ilse media van Picnic '06
TV-campagne voor ilse mail (januari 2004)
Zoek het zomerwoord - zoekactie op ilse.nl (2003)
Aanlevervoorwaarden - onderhandelingen tussen 5 internetexploitanten en PMA digital
Voordat ze bij ilse media kwam werken werkte Lianne van der Kruk in Moskou bij Independent Media. Daar viel de website van de Moscow Times (www.themoscowtimes.com) onder haar verantwoordelijkheid. "Ik heb letterlijk met de voetjes in de modder de ins en outs van internet geleerd. Zakendoen met een Russische programmeur, die al mijn mailtjes eerst door een vertaalprogramma moest halen leerde mij een stuk meer over mijn eigen vak: communicatie. Wil je leren to the point te communiceren? Dan is dit echt een aanrader :-)"
Jeroen, heb je weer helemaal gelijk in… ik was al bang dat iemand anders het geplaatst zou hebben op marketingfacts, maar natuurlijk niet eerst de andere blogs gecheckt…
Dit was inderdaad een actie die positieve emotie opriep. Gewoon leuk dus!
Ze hebben in ieder geval bereikt dat ik de website heb bekeken. De actie kwam bij mij over als een ‘viral’. Ik kreeg de indruk dat het doel was om Adforesult te gaan bezoeken. Er kwam een mega banner op het beeldscherm waar je naar moest kijken of je het nu wilde of niet.
zal wel aan mij liggen, maar vond het eerlijk gezegd maar stom.. 😉
intrigerende naam voor een marketingcampagne
the WORST Marketing …..
heeft niets met Unilevers BESTfoods te maken
Leuk die worst …. maar heeft iemand al geproefd hoe het smaakt?
Overigens deed Unilver wel aan frika(n)del marketing. De frika(n)dellen van Mora hebben
het logo van Mora op de frika(n)del zelf staan. Kunnen ze natuurlijk ook ander logootje op branden. Dus zo gek is het niet.
Klopt allemaal wat gesteld is. Kan ik een proef exemplaar ontvangen?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!