Online krantenlezer minder merktrouw

25 maart 2003, 22:17

Noord-Europeanen houden van kranten maar zijn minder dol op hun websites. Dat blijkt althans uit onderzoek van Forrester.

In Zweden leest 29% van de consumenten online kranten maar de grootste Britse krant, The Sun, heeft moeite zijn lezers te interesseren voor de webversie, terwijl het de site van de Zweedse Aftonbladet voor de wind gaat. Online krantenlezers stappen makkelijk van de ene op de andere krant over. Zo bezoekt 66% van de lezers de online Guardian maar 19% leest ook de site van The Sun, terwijl de overlap voor de papieren producten maar 7% is.

Bron:

http://www.europemedia.net/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!