Europees onderzoek 12-18 jarigen

25 juli 2006, 02:45

België, Denemarken, Estonia, Frankrijk, Griekenland, Italië, Polen, Portugal en Engeland werkten afgelopen half jaar samen in een Mediappro-onderzoek naar de wijze waarop 12-18 jarigen omgaan met internet, mobiele telefoons en videogames. Focus lag bij het achterhalen hoe de jeugd zichzelf leert hier mee om te gaan.

Ik heb de 65 pagina’s met de nodige statistische gegevens per land nog niet geheel doorgenomen, maar in de conclusies valt te lezen dat scholen in de genoemde landen tekort schieten: “The data indicates a great gulf opening up, in which all the functions important to young people exists outside school, as well as most of the learning, while schools restrict access, unnecessarily forbid certain practises, fail to understand the communicative function of the internet, and, worst of all, fail to teach the skills of information retrieval, search, site evaluation and creative production that are presumably most important to them”.

Complete rapport is in pdf beschikbaar.

Via: i-wisdom

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    victor

    estonia is toch gewoon estland?


    26 juli 2006 om 05:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!