Eén op zes Nederlanders internetverslaafd

9 augustus 2006, 06:16

Prijs- en vergelijkingssite Kelkoo heeft een onderzoek gehouden onder 1671 respondenten naar hun gedrag op het Internet. Maar liefst 1 op de 6 mensen gaven daarbij aan dat zijn of haar internetgedrag voelt als een verslaving. Bovendien doet ruim 43 procent vaak wat anders op internet dan hij of zij in eerste instantie van plan was. Ruim de helft van de ondervraagden internet langer dan ze eigenlijk zouden willen.

De andere conclusies uit het onderzoek:

  • Ruim 40% gaat later naar bed omdat ze nog aan het internetten zijn.
  • Bijna 10% brengt minder tijd door met partner, kinderen of vrienden door het internetgedrag.
  • Ruim 88% zou Internet missen als ze er geen toegang toe zouden hebben.
  • Ruim 54% geeft aan dat ze vaak langer internetten dan ze zich van tevoren hadden voorgenomen.
  • Van de 65% die een partner heeft, vindt bijna 10% dat deze te lang met internet bezig is.
  • Van de 32% van de respondenten die kinderen hebben, vindt ruim 12% dat deze te lang internetten.
  • Ruimschoots de meeste tijd wordt besteed aan e-mail en surfen.
  • Een ruime meerderheid van de Nederlanders (83%) maakt dagelijks privé gebruik van internet.
  • De meeste mensen die dagelijks voor privé-redenen gebruik maken van internet, doen dit 1 tot 2 uur (29,5%).

Bron: Admanager

Robert de Boer
eigenaar bij Lead Today

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen. Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Luc Franken

    Gaan we nog serieus denken hoe lang je op internet gaat? Tikken-tijd is toch wel voorbij he, internet is gewoon deel van ons leven, vaak zelfs meer dan je beseft, ben je dan verslaafd?!


    9 augustus 2006 om 19:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!