Internetgebruikers minder tevreden over portals

19 augustus 2006, 03:57

ACSI Scores Over Time

Nadat eerder deze week bekend werd dat portals steeds meer aan populariteit moeten inleveren ten opzichte van social networks, blijkt nu uit de meest recente American Customer Satisfaction Index (ACSI) dat de gebruikers ook steeds minder tevreden zijn. Zelfs Google, dat vorig jaar nog de hoogste score behaalde, heeft dit jaar een lagere score dan vorig jaar (via: AdAge).

Op een schaal van 0 tot 100 behaalde Google met 81 de hoogste score (vorig jaar 82). Yahoo! daalde van 80 naar 76, MSN van 75 naar 74 en Ask.com van 72 naar 71. De enige portal die een stijging liet zien was opmerkelijk genoeg AOL met een score van 74 (vorig jaar 71). Belangrijkste kritiek op de portals is het gebrek aan innovatie aldus Larry Freed van ForeSee Results, het bureau dat het onderzoek sponsort en becommentariseerd.

De ACSI is gebaseerd op ongeveer 70,000 consumentinterviews en meet de tevredenheid over meer dan 200 bedrijven, 45 industrieen en 10 economische sectoren. De portals zijn onderdeel van het ACSI E-Business Report (pdf).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!