De Marketingfacts top bloggers, leden en artikelen

31 december 2006, 13:35

Top 25 Marketingfacts bloggers in 2006

Naam Aantal
postings
cum. perc
vh totaal
(2.750)
1. Marco Derksen 1.270
46%
2. Erik van Roekel 242
55%
3. Carl Mangold 141
60%
4. Albert Treur 110
64%
5. Remi van Beekum 66
67%
6. Paul van Veenendaal 61
69%
7. Gijsbregt Brouwer 61
71%
8. Robert de Boer 49
73%
9. Erwin van Lun 45
74%
10. Jak Bouwmans 44
76%
11. Ronald ter Voert 31
77%
12. Ewald Verhoog 29
78%
13. Anders Floor 29
79%
14. Karel Kolb 28
80%
15. Serge Fenenko 26
81%
16. Frank Meeuwsen 24
82%
17. Bas Paauw 21
83%
18. Bas van den Haterd 20
84%
19. Ant on a mission 18
84%
20. Ludo Raedt 18
85%
21. Robert-Jan van Diepen 17
85%
22. Barry Kampstra 16
86%
23. Martin van Kranenburg 15
87%
24. Marten Roelofs 15
87%
25. Bernice Klaassen 15
88%

Top 25 Marketingfacts bloggers All time

naam aantal
postings
cum. perc
vh totaal
(10.641)
1. Marco Derksen 7.045
66%
2. Erik van Roekel 590
72%
3. Carl Mangold 531
77%
4. Alex Stil 185
78%
5. Anders Floor 179
80%
6. Albert Treur 162
82%
7. Remi van Beekum 149
83%
8. Bernice Klaassen 148
84%
9. Edwin Duys 113
86%
10. Frank Meeuwsen 105
87%
11. Robert de Boer 79
87%
12. Bas Verkes 73
88%
13. Paul van Veenendaal 61
89%
14. Gijsbregt Brouwer 61
89%
15. Erwin van Lun 59
90%
16. Richard Osinga 45
90%
17. Ralph Bom 45
91%
18. Karel Kolb 45
91%
19. Jak Boumans 44
91%
20. Hans Mestrum 40
92%
21. Ric van Westhreenen 38
92%
22. Ludo Raedts 34
92%
23. Gert-Jan Munneke 31
93%
24. Bas Paauw 31
93%
25. Ronald ter Voert 31
93%


Het cumulatief percentage is het aantal postings dat alle bloggers vanaf de nummer 1 tot die positie gezamenlijk hebben gemaakt. In 2006 zijn Marco, Carl en Erik samen dus goed voor 60% van de postings.

Na een eerste en een tweede terugblik op 2006 op de laatste dag van het jaar een posting met de top van bloggers, leden en artikelen. Hierboven allereerst de top25 van bloggers over 2006 en over alle jaren heen samengesteld op basis van het aandeel in de resp. 2.750 postings in 2006 en 10.641 postings in totaal. 80% van de postings in 2006 werd samengesteld door 14 bloggers. Maar zonder leden is er geen marketingfactscommunity dus hebben we ook een top25 van leden samengesteld.

Top 25 Marketingfacts leden
o.b.v. aantal reacties

naam aantal
reacties
cum. perc
vh totaal
(38.748)
1. Marco Derksen 6366
16%
2. Anders Floor 831
19%
3. Erik van Roekel 749
21%
4. Albert Treur 560
22%
5. Carl Mangold 489
23%
6. Peter W. 464
24%
7. Erwin van Lun 413
25%
8. Jeroen Mirck 400
27%
9. Paul van Veenendaal 396
28%
10. Remi van Beekum 305
28%
11. Roy Huiskes 217
29%
12. Bas Paauw 216
29%
13. Kasper Katje 213
30%
14. Arnoud 207
31%
15. Frank Meeuwsen 203
31%
16. Gijsbregt Brouwer 195
32%
17. Robert de Boer 179
32%
18. janm 154
32%
19. Bas van de Haterd 142
33%
20. Arash Rahmani 137
33%
21. Peter Bonjernoor 132
33%
22. Fred Zelders 109
34%
23. Robert Gaal 106
34%
24. Ewald Verhoog 105
34%
25. schief 97
35%

Top 25 Marketingfacts leden excl. Bloggers o.b.v. aantal reacties

naam aantal
reacties
cum. perc
vh totaal
(38.748)
1. Jeroen Mirck 400
1,0%
2. Roy Huiskes 217
1,6%
3. Kasper Katje 213
2,1%
4. Arnoud 207
2,7%
5. janm 154
3,1%
6. Peter Bonjernoor 132
3,4%
7. Fred Zelders 109
3,7%
8. Robert Gaal 106
4,0%
9. schief 97
4,2%
10. C. vd Berge 96
4,5%
11. Arnout Veenman 82
4,7%
12. Alex Stil 80
4,9%

13.

Kjeld 75
5,1%
14. Edwin Duys 63
5,2%
15. Dick Veerman 62
5,4%
16. Floris Spin 62
5,6%
17. Simon Koelewijn 61
5,7%
18. neoMagic 44
5,8%
19. Ric van Westhreenen 43
5,9%
20. Yme Bosma 42
6,1%
21. Laurens J Ruster 38
6,2%
22. marcvg 34
6,2%
23. MikeM 34
6,3%
24. patventura 34
6,4%
25. Nick-E 32
6,5%


Bovenstaand overzicht toont de top25 van leden op basis van het aantal reacties sinds de oprichting van Marketingfacts. Nu zijn de bloggers van Marketingfacts erg actief in de reacties, dus is er ook een top25 van leden exclusief de bloggers. Jeroen Mirck van Adfoblog voert daar de lijst aan met 400 reacties. Ik denk dat we aardig wat traffic richting Adfoblog hebben gegenereerd via deze reacties;-)

Top10 Marketingfacts artikelen All Time

Op basis van aantal doorkliks

  1. Verboden plekken in Nederland
    12 September 2006 | doorkliks:46824 | Paul van Veenendaal
  2. Eerste ervaringen met de UPC Mediabox
    26 December 2005 | doorkliks:37588 | Erik van Roekel
  3. Hebben weblogs nou wel of geen invloed?
    10 September 2005 | doorkliks:33193 | Frankwatching
  4. Even uit de lucht
    19 February 2005 | doorkliks:30391 | Marco Derksen
  5. Scarlet One model een man?
    31 October 2005 | doorkliks:29343 | Albert Treur
  6. Webcam Bagdad
    25 March 2003 | doorkliks:25804 | Marco Derksen
  7. 212 meets Habbo Hotel (verslag)
    12 October 2005 | doorkliks:25787 | Marco Derksen
  8. Veel blogs niet klaar voor ‘big time’ hits
    04 February 2006 | doorkliks:25535 | Carl Mangold
  9. Adverteren in het water
    27 July 2006 | doorkliks:21597 | Erik van Roekel
  10. De video iPod is binnen!
    24 October 2005 | doorkliks:21283 | Marco Derksen
Op basis van aantal reacties

  1. Wat moet ik in godsnaam met ‘Podcasting’?
    10 October 2005 | reacties: 141 | Anders Floor
  2. Eerste ervaringen met de UPC Mediabox
    26 December 2005 | reacties: 127 | Erik van Roekel
  3. Wuppie succes dreigt drama te worden voor AH
    18 June 2006 | reacties: 121 | Albert Treur
  4. Beantwoord deze conversie-tip en win!
    06 December 2006 | reacties: 119 | Ewald Verhoog
  5. Marketingfacts 2.0
    14 February 2006 | reacties: 115 | Marco Derksen
  6. De video iPod is binnen!
    24 October 2005 | reacties: 98 | Marco Derksen
  7. H.E.L.L.O. Heineken has landed
    01 April 2005 | reacties: 97 | Marco Derksen
  8. Wat zijn de beste Nederlandstalige marketing & communicatie blogs?
    01 December 2006 | reacties: 95 | Marco Derksen
  9. Nedstat Basic-gebruikers verrast door popups
    03 September 2005 | reacties: 90 | Marco Derksen
  10. Weblogs: wie heeft de grootste?
    14 March 2005 | reacties: 84 | Marco Derksen

Tot slot de top 10 van artikelen over alle jaren heen sinds de oprichting van Marketingfacts. Zoals in de terugblik op de tweede helft van 2006 al aangegeven, genereerde de posting van Paul van Veenendaal heel veel traffic van externe sites en staat deze posting op nummer 1 in de top10 op basis van aantal doorkliks.

Op basis van het aantal reacties staat de legendarisch posting van Anders “Wat moet ik in godsnaam met podcasting ?” op nummer 1. Ik moet je zeggen zelf ook aardig content te zijn met de nummer 2 positie in beide lijstjes met het artikel waarin ik op tweede kerstdag vorig jaar mijn eerste ervaringen met de UPC Mediabox deelde. Tot ongeveer 14 dagen geleden stond dit artikel op de eerste positie bij het zoeken in Google op UPC Mediabox. De uitreiking van de nieuwe Mediabox met harddisk heeft daar sinds kort verandering in gebracht, binnenkort maar eens een follow-up maken.

Al met al mooie overzichten om 2006 af te sluiten. Iedereen een goede jaarwisseling toegewenst en tot volgend jaar!

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Peter Bonjernoor

    En hopla, weer eentje erbij. Zo op de valreep toch nog 6e geworden op een gezaghebbende eindejaars-lijst!

    Enneh, Marco – get a hobby! 😉


    31 december 2006 om 14:26
    Peter Bonjernoor

    Oh, ja. Voor zometeen veel plezier, niet te veel drinken, kijk uit met vuurpijlen i.v.m. de rukwinden, en een heel voorspoedig 2007 toegewenst namens alle medewerkers van Zaph!


    31 december 2006 om 14:30
    Eduard Blacquière

    Een mooi overzicht met nog mooiere statistieken! Keep up the good work!

    Een gezond en succesvol 2007 gewenst!


    31 december 2006 om 14:35
    media

    Opnieuw een mooi overzicht Erik; ook goed om te zien dat er progressie zit in de verdeling van postings en reacties. Het eerste jaar kwam nog ruim 90% van mijn hand; dit jaar nog maar 46%.

    Enne Peter, je raad nooit wat mijn hobby is 😉


    31 december 2006 om 15:44
    mangold

    Volgens mij is Marco’s hobby het stomdronken afsteken van vuurpijlen in een door rukwinden geteisterd Arnhem 😉


    31 december 2006 om 16:02
    media

    Dat was vorig jaar; voor dit jaar heb ik andere plannen 😉


    31 december 2006 om 16:09
    chi666

    Wauw, zo laat begonnen en nu al in de top 20 van bloggers en van aantal reacties 🙂


    1 januari 2007 om 09:27
    jeroenmirck

    Ben ik zowaar ergens eerste in geworden.

    Of wacht, dan moeten de eindejaarscijfers van Adfoblog nog volgen… 😉

    By the way: wat dacht je van al die traffic van Adfoblog richting Marketingfacts, Erik? 😉

    Ik ben toch afgelopen jaar zeker 400 keer langsgeweest, haha. Mooi rond getal trouwens…


    1 januari 2007 om 10:08
    media

    En je bent niet zomaar even eerste geworden Jeroen; je hebt bijna twee keer zoveel reacties als de eerstvolgende in het lijstje. Gefeliciteerd! 😉


    1 januari 2007 om 10:18
    ErwinVanLun

    Jeroen, let op, ik ga nog meer aardige dingen zeggen aansluitend op het voorafgaande. Mag best zo in het nieuwe jaar.

    Ik vind dat jij een voorbeeld geeft hoe journalistiek en blogging één kunnen zijn. Zowel het bezoeken van ‘niet-eigen uitgever’ sites, de inhoudelijkheid van de reacties en de diepgang. Toen er bijvoorbeeld onduidelijkheid ontstond bij een discussie over ABN Amro, belde jij met de bank en kwam terug met een interviewverslag. Zo moet dat. Ik noem dit professioneel. Toen ik suggereerde een ‘e-mail reactie’ mogelijkheid op Adfoblog op te nemen, stond dat twee dagen later live. Ik vind dat allemaal super. Wat mij betreft win je een ‘uitgeefinnovatie award’ of misschien beter een ‘business community facilitator award’.

    Goede start van 2007!


    1 januari 2007 om 13:36
    jeroenmirck

    Dank, dank, dank! Dat is allemaal wat veel eer, hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig en enthousiast, laten we het daarop houden. (Maar eerlijk is eerlijk: lovende woorden zijn altijd leuk om te horen.)


    1 januari 2007 om 21:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!