James Bond: ‘Heineken, shaken not stirred’

15 september 2006, 16:25

Bierbrouwer Heineken heeft een zes cijfers tellende deal gemaakt met Eon Productions en Sony Pictures voor het eenentwintigste deel in de James Bond serie, Casino Royale. Bond drinkt in het door Ian Fleming geschreven verhaal namelijk niet zijn alom bekende Martini, maar een Heineken biertje.

De campagne ter promotie van Casino Royale zal onder andere een commercial voor Heineken bevatten, met in de hoofdrol Bond-girl Eva Green. De reclamespot is eerder dit jaar in Tsjechië opgenomen en is geregisseerd door Oscarwinnaar Stephen Gaghan. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een commercieel merk toegang heeft gekregen tot de set van een James Bond film. Casino Royale gaat op 17 november in première. (The Hollywood Reporter) Via

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

3 Reacties

    wilph

    “Voor het eerst dat een commercieel merk toegang heeft gekregen tot de set van een James Bond film”?

    Waarom rijdt Bond in een aantal fims in een BMW i.p.v. een Lotus….? De laatste films zijn rijkelijk voorzien van commerciele sponsoring.


    16 september 2006 om 14:03
    Dijkie

    Wat Wilbert Philippo zegt


    17 september 2006 om 17:52
    venturo

    Eerder waren BMW en andere merken prominent in de Bond films aanwezig, ook Heineken trouwens. Deze keer gaat de samenwerking zoals Gijsbregt al aangeeft een stuk verder. Crossmedia campagnes maar ook crossovers voor Heineken naar de uitspelende bioscopen en op de krat.


    17 september 2006 om 18:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!