Anton van Elburg verlaat Emerce (VNU)

22 september 2006, 11:41

Anton van Elburg verlaat Emerce (VNU)Anton van Elburg laat vanmiddag weten dat hij na ruim 60 nummers, 4 Industry/E-days, 10 Emerce Updates, 7 partnerblogs, 5 eigen blogs en een paar gig aan webcontent in 7 jaar tijd stopt als hoofdredacteur bij Emerce (VNU).

Emerce is na een succesvolle start in de dotcom-periode, het faillissement, de herstart en VNU Business Publications altijd een groot voorbeeld geweest voor Marketingfacts. Anton geeft aan dat Emerce er goed voorstaat en heeft alle vertrouwen in de nieuwe redactie die hij het afgelopen jaar na het vertrek van Jasper Houtman en Tjeerd Wiersma heeft neergezet.

Per 1 januari gaat Anton zich met een eigen bedrijf richten op wat hij zelf ‘content development’ noemt. Het bedenken, opzetten en uitvoeren van print- en onlineprojecten, al dan niet in opdracht van derden. Anton, ik sluit me aan bij de woorden van Peter Olsthoorn en denk ook dat VNU misschien wel zijn beste hoofdredacteur gaat verliezen. Ik wens je heel veel succes met je nieuwe bedrijf en we komen elkaar zeker tegen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    J-P De Clerck

    Heb een twilight-zone déjà-vu hier Anton en Marco… Ik stond zelf (let op de details) 7 jaar aan het hoofd van Inside, de Belgische tegenhanger van Emerce, begon…begin dit jaar…met mijn eigen bedrijf een dienstverlening op het vlak van…online content… Alleen noem ik het zo niet meer. Als je zegt aan mensen ‘ik doe online content en community strategiën’ dan zeggen ze al snel ‘oh, je schrijft’. Tegenwoordig heet ik het ‘effective interactive conversations’. Klinkt sjieker maar is ook juister 😉

    Succes dan maar, er is zeker nog heel wat te doen in deze sector. Ik ben ongelofelijk geschrokken hoe weinig bedrijven het belang van content inzien. Iedereen lijkt zich vast te zetten op design, de keuze van een CMS en andere toeters en bellen. Als je dan vraagt ‘maar waarover wil je dan dialogeren met je klanten’, horen ze het in Keulen donderen.

    Het is in elk geval het juiste moment om er mee te starten, men begint het te snappen.


    23 september 2006 om 17:07
    media

    JP, misschien is het een idee om ook Anton uit te nodigen voor 25 oktober!


    24 september 2006 om 08:19
    Tom Cuylaerts

    En wij zijn heel blij met de schitterende diensten die JP aan ons levert. Content is King.


    24 september 2006 om 17:10
    iscoop

    Heel goed idee van je Marco, check je es met hem?

    En, wat jou betreft Tom, denk nu maar niet dat mijn tarieven zullen dalen 😉


    24 september 2006 om 17:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!