21 Minuten Part 2
Eergisteren is het 21 minuten onderzoek weer van start gegaan. In 2005 voerde Mc Kinsey dit onderzoek voor het eerst uit. De Nederlandse bevolking werd daarin gevraagd naar zijn mening over allerlei politieke, sociale maatschappelijke en economische issues. De resultaten van dit onderzoek werden in een rapport aangeboden aan de regering. 150.000 mensen hadden de 21 minuten durende enquête ingevuld.
De resultaten van dit onderzoek zijn interessant en te lezen in het rapport dat vrij kan worden gedownload. Maar, ook van de respons ben ik erg onder de indruk!
Voor dit jaar verwacht McKinsey een nog veel hogere respons. Die verwachting is gebaseerd op resultaten tot nu toe. Binnen twee dagen hebben 25.000 mensen 21 minuten besteed om de enquête in te vullen. Een combinatie van gratis zendtijd op TV, Radio, advertenties in print en online, PR en een email naar de database van vorig jaar levert dit resultaat op. Mc Kinsey is vooralsnog erg tevreden. “Het meeste resultaat halen we via de email die we hebben uitgestuurd en PR”, vertelde Pieter Heij van Mc Kinsey mij, “Een plaatsing van het persbericht op NU.nl resulteerde binnen 2 uur in 2.000 completes van de enquête”. Volgende week zal McKinsey een persbericht uitsturen met de resultaten tot dat moment. Ik ben benieuwd. 150.000 mensen aanzetten om 21 minuten moeilijke vragen in te vullen vind ik knap. En als dat er dit jaar nog meer zijn, vind ik het absoluut een mooie marketing case waard.
en waar wordt het filmpje voor gebruikt?
o, ik zie het al. die gaat op TV. benieuwd naar de effectiviteit daarvan . . . .
Peter, over de effectiviteit van het filmpje is mij niet zoveel bekend. Maar, het levert wel de resultaten op die ik hierboven heb beschreven. Is inderdaad voor op TV.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!