Interactive Course van start gegaan
Gisteravond is de Interactive Course van start gegaan. De cursus wordt verzorgd door Mediaflex Jobsupport in samenwerking met een aantal ervaren mensen uit het vak. Doel van de cursus is de deelnemers kennis te laten maken met de diverse mogelijkheden op het gebied van interactieve marketing. Vanuit Marketingfacts neem ik deel aan de cursus en zal ik van elke sessie een kort verslag maken.
Deze eerste avond had een wat afwijkend programma met een voorstelrondje (erg weinig adverteerders) en een korte presentatie van Marco, eveneens coach van deze training. In vogelvlucht liep Marco door het landschap van interactieve marketing, waarbij duidelijk werd dat we nog wat leuke uitdagingen komende weken zullen krijgen. Ik heb er zin in! Volgende workshop is dinsdag 17 oktober met Igor Beuker van LaComunidad. De dag daarna volgt een kort verslag.
Het is een gevarieerde club deelnemers (ca. 30 mensen) geworden dat varieert van startende interactieve marketeers tot mensen met meer dan 5 jaar ervaring. Inderdaad weinig adverteerders maar dat verbaasd me eerlijk gezegd niets. De meeste adverteerders zijn te druk met het aansturen van externen en krijgen de kennis toch wel via de bureaus. Denk overigens wel dat dat over een paar jaar zal veranderen en dat tegen die tijd ook de adverteerders zelf aanwezig zullen zijn op dit soort cursussen.
Zou leuk zijn om ook via Marketingfacts feedback te krijgen op de inhoud van het programma dus als er vragen of opmerkingen zijn, schiet maar!
Adverteerders willen zelf ook meer op de hoogte zijn van interactieve marketing mogelijkheden maar wellicht dat het daar nu nog iets te vroeg voor is. Ik verwacht dat de komende tijd vanuit adverteerders meer animo zal zijn om deel te nemen.
Het is zeer leuk deze groep van deelnemers bij elkaar te zien. Ik verwacht dat we de komende workshops niet alleen interssante dingen gaan horen van de gastsprekers maar ook van de deelnemers zelf.