Zijn boeren kijkcijferkanonnen?
Na het succes van vorig jaar kent het programma Boer zoekt vrouw weer een zeer goede start. Wekelijks kijken meer dan 2 miljoen mensen naar dit programma gepresenteerd door Yvon Jaspers. Voor de vijf overgebleven boeren zullen per boer drie vrouwen gaan strijden. Naast het tv programma is er een leuke website waar alles is te vinden over de boeren. Er is een drukbezocht forum en zelfs een video podcast met de uitzendingen die geweest zijn, maar ook een sneak preview van de komende uitzending. Voor de liefhebbers is er op 2 december een Boer zoekt vrouw feest in Nijkerk. Ook de website Farmdate lift lekker mee op het succes van Boer zoekt vrouw.
Ik vind het erg intrigerend waarom meer dan 2 miljoen mensen naar vijf boeren kijken die een selectie gaan maken uit een aantal lieftallige dames. Zijn de kijkers nu geïnteresseerd in de boeren, de vrouwen die zich hebben aangemeld en geselecteerd zijn, het boerenleven of het spel tussen de man en de vrouwen an sich?
Wat denken jullie ervan? Onder de bloggers en lezers zitten vast BZV-kijkers!
Intrigerend? Het kan nog gekker en dat is dat we wekenlang, wat zeg ik, maandenlang naar een aantal mensen zitten te kijken die opgesloten zitten in een huis met een paar webcams. Er zijn weblogs en forums groot geworden alleen dankzij de tidbits die ze wisten te geven rondom de eerste big brother (o.a. Fok!). Ik verbaas me nergens meer over…
Ik ben het met je eens Marco..
Wat betreft ‘Boer zoekt vrouw’ ben ik van mening dat metname het tijdstip en manier van invulling van de show veel mensen aantrekt…
“lekker zondagavond op de bank een gezellig uurtje ‘happiness’ voor je kiezen”
Mijn eigen idee over het waarom van de aantrekkingskracht:
Goudeerlijke boerenzonen (die soms veel moderner blijken te zijn dan je dacht)
Romantisch denkende stadsmeisjes (die weinig weten van moderne boerderijen)
Nu eens géén gladde gozers of modelletjes ‘die toch best sympathiek blijken te zijn’, maar… gewoon een schier onmogelijke missie om tegengestelde werelden romantisch te koppelen, waarbij je als stadmens tegelijkertijd een kijkje kunt nemen in de wondere wereld van het boerenbedrijf.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!