Eccky op eigen beentjes
Adolescent Eccky is door zijn ouders de deur gewezen en moet na een jaartje royaal euro’s consumeren zelf de broek op gaan houden. De aandeelhouders van Media Republic hebben besloten dat Eccky een zelfstandig bestaan moet gaan leiden. Media Republic heeft inmiddels een kleine reorganisatie achter de rug waardoor de directie nu gevoerd wordt door Bas (Picnic) Verhart, Doeke Steur, Joris Krüse en nieuw in dit illustere gezelschap voormalig Logica CMG medewerker Gerben Ras. Aandeelhouders en mede oprichters Winston Gerschtanowitz, Michiel Mol en Alexander van der Touw treden terug.
Eccky dus op eigen beentjes met in de directie Yme Bosma, Peter Warman, Vincent Rump en ad interim onder leiding van Edgar Kiwiet, afkomstig van Agency.com. Spannende tijden derhalve voor Eccky dat zonder de mantelzorg van moeder MediaRepublic verder moet. De vraag is nu haalt Eccky als zelfstandig merk de kerst 2007?
Interessante ontwikkeling en inderdaad spannende tijden voor Eccky. Yme en collega’s, heel veel succes!
Ja veel success..
Mischien is het wel een voorbode voor verkoop van Eccky aan een andere partij (MSN) of iets dergelijks.
Was al tijdje ‘bekend’ dat het zou gaan gebeuren toch? Werd te groot om het als unit te houden.
Wel lef om met Eccky als basis een bedrijf te beginnen. Het eerste bedrijf met als enige product een virtueel IM character?
Maar waarom moet je eerst zelfstandig om dan te verkopen, MediaRepublic had toch ook zelf kunnen verkopen als daar belangstelling voor zou zijn?
Heel veel Success.
Formule 1-sponsoring zoals de laatste Grands Prix van het jaar bij Spyker zal er volgend jaar wel niet in zitten als Eccky z’n eigen boontjes moet doppen…
“voormalig Logica CMG medewerker Gerben Ras”
Ik ken bij Logica CMG wel een Gerben Mak. Gaat het hier om toeval, of een typo?
Excuses, ik had inderdaad eerst eigen onderzoek kunnen verrichten. Het blijkt dus toeval. Ik ken twee Gerben’s en ze werk(t)en allebij bij Logica-CMG.
Ze zitten midden in het werven van een marketing manager. De vacature is inmiddels van de site, maar het profiel richt zich sterk op business development, met als eerste buitenlandse markt het VK.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!