Nieuw vakblad voor zoekmachinemarketing

16 oktober 2006, 12:43

Onder de noemer “Search Marketing Standard” heeft Boris Mordkovich in de VS een blad voor zoekmachinemarketing op de markt gebracht. Een goed idee denk ik, en zeker prettig voor mensen die graag wat meer diepte artikelen m.b.t. de verschillende vormen van zoekmachinemarketing willen lezen.

Volgens eigen zeggen “Geheel toegewijd aan de wereld van zoekmachinemarketing”, schrijven ze over “CPC adverteren, zoekmachineoptimalisatie, web analytics, clickfraude, en andere search gerelateerde onderwerpen”.

In de verenigde staten kost een abonnement $ 15 voor 4 nummers op jaarbasis. Voor ons In europa kost het $ 20. We hebben ons meteen maar geabboneerd en zullen een korte review geven zodra we het volgende nummer hebben ontvangen. Bij Pandia.com is al een review van de eerste uitgave te lezen.

Wilbert Philippo is in 2002 begonnen met de autolease marktplaats LeaseTrader in 2004 met online bureau InfoTrade dat met 12 specialisten voor een groot aantal uiteenlopende bedrijven online strategie uitzet en implementeert. In 2015 is daar LeaseVergelijker bij gekomen, een vergelijkingssite voor autolease aanbiedingen. In 2022 zijn LeaseTrader en LeaseVergelijker verkocht aan Autoscout24.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Karel Kolb | Feeder

    Leuk initiatief, heb weleens over een soortgelijk blad, maar dan voor NL, gedacht. Is het gericht op de SEO-branche of op adverteerders trouwens?


    17 oktober 2006 om 05:28
    wilph

    Gericht op de ZMM branche, dus zowel SEO als SEA. Ik denk dat voor so’n specifiek blad de Nederlandse markt te klein is. Er is genoeg te volgen op weblogs door de vakmensen, en voor adverteerders lijkt mij dat het iets te ‘niche’ is. Zeker op dit moment.


    18 oktober 2006 om 03:26
    Gerben

    @Wilbert,

    Heb je hem al?


    18 oktober 2006 om 05:00
    Paul van Veenendaal

    Zelf heb ik inmiddels al 2 issues achter de rug. Leuk blad met intessante interviews, tips maar nogal wat reclame.


    18 oktober 2006 om 06:26
    Anders

    Nogal wat reclame? Om hoeveel content gaat het dan eigenlijk nog, aangezien dat ding maar een schamele 36 pagina’s dik schijnt te zijn?


    18 oktober 2006 om 06:30
    Karel Kolb | Feeder

    Anders, ik vind 36 pagina’s voor een relatief nieuw blad niet ‘schamel’. Om dat winstgevend weg te zetten moet je al heel wat abonnees of adverteerders aan je binden.


    18 oktober 2006 om 06:48
    Paul van Veenendaal

    Editie Fall 2006 heeft 43 pagina’s (exclusief voorkant).

    Breakdown:

    3 pagina’s voor index, letter from editor

    1 pagina advertising index + calender of events

    15 pagina’s hebben full page advertising

    24 pagina’s artikelen, columns (waarvan 14 pagina’s halfpage, rectangle of skyskraper advertenties bevatten)

    Artikelen:

    pag. 08,10 Linkingtips from the trenches

    pag. 12,13 Risky SEO Techniques

    pag. 14,15,16 Where are visitors landing?

    pag. 18,20,21 Interview Nick Usborne (MarketingExperiments.com/auteur Net Words)

    pag. 24, 25 The Search Engine Marketing Kit

    pag. 26, 27 How to track your Google clicks like an expert

    pag. 28,29,30: Case study: Spam fighter.com

    pag. 32,33 Columns van Tom Dahm en Greg Leptevsky

    pag. 34,35,36 Improving your CTR with mod_rewrite

    pag. 38,40 Search engine reputation management


    18 oktober 2006 om 07:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!