Op zoek naar de ‘X’

27 oktober 2006, 06:12

Juliet Bell, hoogintelligent, wondermooi en erg ondernemingslustig, kocht recent een Exilim EX-S770 en ontdekte dat er ontelbare foto’s met een X in het geheugen van de camera stonden. Sindsdien heeft de ‘X ‘haar te pakken. Samen met een aantal andere X-geinteresseerden vorm ze team X en zoeken ze foto’s als bewijs voor de X-samenzwering. Sinds eeuwen, millennia of zelfs miljoenen jaren loopt de X als een rode draad door de geschiedenis van de mensheid. Dat kan gewoon geen toeval zijn. Van het X-chromosoom, het Xuxmal-mysterie tot en met Generation X en recente foto’s van de X in wolkformaties en zelfs op satellietfoto’s.

Nu niet denken dat ik gek ben geworden ben op de vrijdagochtend…

Het geheel vormt de introductiecampagne van de Casio EXILIM Card EX-S770. Casio heeft met Toshiba en Exilim, Team X opgericht. Dit team gaat met de hulp van het publiek deze opvallende verschijnselen onderzoeken. Team X roept iedereen op om fotografische bewijzen te verzamelen en in te sturen via www.x-is-everywhere.nl. De deelnemers maken kans op mooie prijzen. Vorderingen van Team X zijn te volgen op Juliet’s Blog inclusief RSS-feed.

Het online evenement ‘X is everywhere’ wordt in geheel Europa uitgerold. Gedurende enkele maanden kunnen internetters hun foto’s waarop het X-symbool te zien is, insturen via de speciale actiewebsite. Op deze interactieve site zijn de inzendingen te bekijken en kunnen bezoekers de ontwikkelingen rondom het mysterie volgen. Deelnemers en ondertekenaars van de online petitie komen in aanmerking voor diverse prijzen. Mooie campagne die loopt tot 9 januari. Jammer dat in de commercial [wmv] (nog) geen verwijzingen naar de campagnesite zijn opgenomen. Benieuwd waar Juliet ons allemaal mee gaat verrassen komende tijd.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Ivo

    “De X is overal – ziet u het ook? Stuur ons uw eigen bewijsfoto’s!”

    Goed opletten Vincent, deze foto’s zijn door Nederlanders gemaakt.


    27 oktober 2006 om 11:36
    Marc van Ogtrop

    Het is mij net even een tikje te gezocht. Misschien dat Duitsers dit als quasi hippe underground marketing zien.

    Nein, wir machen jetzt ganz was Neues! Ganz anders. Echt, dass wird super toll werden. Ich seh das schon vor mir. Ganz Europa fotografiert Erscheinungsformen vom X!!! Und hop, ins Internet damit. Werbung 2.0! Wenn das kein Knaller wird……


    27 oktober 2006 om 12:21
    Master Bruce

    Dat Casio en Toshiba hiervoor geld op tafel leggen.

    Mysterieus (dat X gedoe) + Blog + 2.0 (Gebruikers zorgen voor Content) = Succes?

    In de context en gelet op de doelgroep is dit gewoon weggegooid geld. Had dan de marketing afdeling op vakantie gestuurd naar Honolulu of zo dan was het geld teminste nog nuttig besteed.

    Je ziet het wel vaker, van die krampachtige pogingen om hip over te komen. Dit is weer het zoveelste voorbeeld.


    2 november 2006 om 08:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!