Advergame KLM: Fly for Fortune

30 oktober 2006, 14:51

Luchtvaartmaatschappij KLM introduceert een Advergame, genaamd Fly for Fortune. De speler dient in het online vliegspel onderweg verschillende objecten (brandstof, buffetten) te verzamelen en te ontwijken (onweerswolken en tornado’s). Succesvolle spelers maken kans op de hoofdprijs: een KLM Round the World Ticket!

De game wordt ondersteund door een movie trailer met de mascotte van de mini-site in de hoofdrol, die lijkt te zijn geïnspireerd op de animatiefilm Cars van Pixar. Erg mooi en leuk gemaakt!

Publicis Dialog is verantwoordelijk voor de campagne en het bereik en de response worden gemeten met ViralTracker.

Note: De auteur van dit artikel is betrokken bij dit project

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

20 Reacties

    Koen Paquay

    Heel leuk idee. Het nadeel is alleen dat het niet lukte om het te spelen op mijn laptop.

    Wel heel leuk intro, maar hoe de game is weet ik dus nog niet.


    30 oktober 2006 om 15:19
    arjanintveld

    Doet de game het uberhaupt? Ik krijg ook een foutmelding (= vliegtuigje met rood kruisje?)


    30 oktober 2006 om 15:23
    amsterdamant

    Idem, idem, idem.

    Wel weer leerzaam voorbeelden uit de eigen praktijk van collega bloggers 😉


    30 oktober 2006 om 15:36
    Manuel van Lijf

    Helaas zijn we het slachtoffer geworden van een DOS attack op onze game site.

    Bij KLM hebben we tegenwoordig een aparte campaign management server omgeving bij Schuberg Philis om security, bandbreedte en uptime te garanderen.

    Schuberg informeerde ons zojuist dat we op dit moment een DOS attack ondergaan waardoor we de database tijdelijk hebben moeten afsluiten.

    We zijn sinds afgelopen donderdag de campage trailer (het intro filmpje) wereldwijd aan het seeden waardoor we waarschijnlijk ook het verkeerde publiek hebben bereikt.

    We hopen zsm weer in de lucht te zijn.

    As. donderdag is de geplande introductie in Nederland.

    Manuel van Lijf

    Campaign Manager KLM E-Marketing


    30 oktober 2006 om 16:12
    media

    Manuel, is dat de reden dat we een foutmelding krijgen bij het spelen van de game? Da’s inderdaad zwaar %^$#$@. Ga het later zeker nog eens proberen!


    30 oktober 2006 om 16:38
    Floris

    Het spel werkt gelukkig weer. Jammer, hier kan je als marketeer niet zoveel aan doen. Ziet er veelbelovend uit.


    30 oktober 2006 om 16:56
    evroekel

    Leuk concept, leuke uitwerking met vliegtuigje. Ik vind alleen de interface met vliegen wat minder voelt een beetje schokkerig.

    Ik hoop inderdaad ook een mooie terugkoppeling te krijgen van de resultaten en rapportage vanuit ViralTracker.


    30 oktober 2006 om 17:17
    Ronald

    hmm

    opstarten lukt bij mij nieteens

    ik ben te dom voor het spel :/


    30 oktober 2006 om 17:35
    Paul van Veenendaal

    Bij mij werkt het spel gewoon zowel in IE7 als IE6 en Firefox 1.5 als Firefox 2.


    30 oktober 2006 om 20:30
    kching

    werkt prima..besturing gaat idd iet wat schokerig

    maar ziet er erg goed uit


    30 oktober 2006 om 21:41
    Kees

    Met een beetje Pentium 4 is het goed te doen, ook het vliegen…soms zelfs heel snel en lastig. Mooi en goed gedaan, zal op een langzamere pc wellicht wat minder performen maar dat zijn altijd keuzes tijdens ontwerp en bouw.


    30 oktober 2006 om 21:49
    ErwinVanLun

    Even off-topic: Zie ik nu Manuel van Lijf, Campaign Manager KLM E-Marketing reageren?

    Is dit niet wat bloggers in communities (zoals marketingfacts) altijd al wilden? Vaak praten we over merken zonder dat de merken zich er zelf mee bemoeien. Dikwijls omdat dit door interne regels is verboden. Terwijl die mensen vaak de beste informatie kunnen geven. En hierbij consumenten bij het merk kunnen betrekken. Niet voor niets waren we altijd op zoek naar de eigenaren zelf.

    Manuel, dus niets dan hulde! Je geeft een voorbeeld aan andere merken hoe zij in dialoog kunnen gaan met externe individuen. Jammer dat er nu e.e.a. misgaat waardoor de discussie ook over andere dingen gaat maar dat komt vast allemaal goed :-). Ga zo door, wat mij betreft!


    31 oktober 2006 om 16:17
    Babs

    Jammer, het ziet er zo leuk uit maar het werk niet! Ik heb direct 24 vrienden gemaild en de vrije spellen die ik terug heb gekregen werken bijna geen van allen! Dus vrije spellen, vergeet het maar.

    Had toch beter gemoeten, niet leuk!


    3 november 2006 om 09:03
    Hans

    Babs,

    Stuur mij even een email en het adres waarmee je Fly For Fortune hebt gespeeld. Ik zoek het voor je uit…vrije spelen werken echt mits je inderdaad emailtjes heb ontvangen dat je weer mag spelen. Zou vervelend zijn mocht dit niet zo zijn…kortom laat het mij even weten en ik kom bij je terug…


    3 november 2006 om 18:46
    Hans

    en dan natuurlijk het email adres: hans.meijer@publicisdialog.nl


    3 november 2006 om 18:48
    Hans Meijer (CloseContact)

    Uiteraard geven we meer insight in januari 2007 m.b.t deze campagne en de strategie hierachter. Ook een interessant interview in de Adforesult met Manuel van Lijf (KLM) over Fly For Fortune en hoe KLM met e-business omgaat….wordt vervolgd.


    3 december 2006 om 06:56
    Manuel van Lijf

    En vers van de pers: we zijn genomineerd voor een Esprix award (www.esprix.nl).

    Op 9 mei is de uitslag bekend..


    20 maart 2007 om 13:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!