Advergame KLM: Fly for Fortune
Luchtvaartmaatschappij KLM introduceert een Advergame, genaamd Fly for Fortune. De speler dient in het online vliegspel onderweg verschillende objecten (brandstof, buffetten) te verzamelen en te ontwijken (onweerswolken en tornado’s). Succesvolle spelers maken kans op de hoofdprijs: een KLM Round the World Ticket!
De game wordt ondersteund door een movie trailer met de mascotte van de mini-site in de hoofdrol, die lijkt te zijn geïnspireerd op de animatiefilm Cars van Pixar. Erg mooi en leuk gemaakt!
Publicis Dialog is verantwoordelijk voor de campagne en het bereik en de response worden gemeten met ViralTracker.
Note: De auteur van dit artikel is betrokken bij dit project
Heel leuk idee. Het nadeel is alleen dat het niet lukte om het te spelen op mijn laptop.
Wel heel leuk intro, maar hoe de game is weet ik dus nog niet.
Doet de game het uberhaupt? Ik krijg ook een foutmelding (= vliegtuigje met rood kruisje?)
Idem, idem, idem.
Wel weer leerzaam voorbeelden uit de eigen praktijk van collega bloggers 😉
Helaas zijn we het slachtoffer geworden van een DOS attack op onze game site.
Bij KLM hebben we tegenwoordig een aparte campaign management server omgeving bij Schuberg Philis om security, bandbreedte en uptime te garanderen.
Schuberg informeerde ons zojuist dat we op dit moment een DOS attack ondergaan waardoor we de database tijdelijk hebben moeten afsluiten.
We zijn sinds afgelopen donderdag de campage trailer (het intro filmpje) wereldwijd aan het seeden waardoor we waarschijnlijk ook het verkeerde publiek hebben bereikt.
We hopen zsm weer in de lucht te zijn.
As. donderdag is de geplande introductie in Nederland.
Manuel van Lijf
Campaign Manager KLM E-Marketing
Manuel, is dat de reden dat we een foutmelding krijgen bij het spelen van de game? Da’s inderdaad zwaar %^$#$@. Ga het later zeker nog eens proberen!
Het spel werkt gelukkig weer. Jammer, hier kan je als marketeer niet zoveel aan doen. Ziet er veelbelovend uit.
Leuk concept, leuke uitwerking met vliegtuigje. Ik vind alleen de interface met vliegen wat minder voelt een beetje schokkerig.
Ik hoop inderdaad ook een mooie terugkoppeling te krijgen van de resultaten en rapportage vanuit ViralTracker.
hmm
opstarten lukt bij mij nieteens
ik ben te dom voor het spel :/
Bij mij werkt het spel gewoon zowel in IE7 als IE6 en Firefox 1.5 als Firefox 2.
werkt prima..besturing gaat idd iet wat schokerig
maar ziet er erg goed uit
Met een beetje Pentium 4 is het goed te doen, ook het vliegen…soms zelfs heel snel en lastig. Mooi en goed gedaan, zal op een langzamere pc wellicht wat minder performen maar dat zijn altijd keuzes tijdens ontwerp en bouw.
Even off-topic: Zie ik nu Manuel van Lijf, Campaign Manager KLM E-Marketing reageren?
Is dit niet wat bloggers in communities (zoals marketingfacts) altijd al wilden? Vaak praten we over merken zonder dat de merken zich er zelf mee bemoeien. Dikwijls omdat dit door interne regels is verboden. Terwijl die mensen vaak de beste informatie kunnen geven. En hierbij consumenten bij het merk kunnen betrekken. Niet voor niets waren we altijd op zoek naar de eigenaren zelf.
Manuel, dus niets dan hulde! Je geeft een voorbeeld aan andere merken hoe zij in dialoog kunnen gaan met externe individuen. Jammer dat er nu e.e.a. misgaat waardoor de discussie ook over andere dingen gaat maar dat komt vast allemaal goed :-). Ga zo door, wat mij betreft!
Jammer, het ziet er zo leuk uit maar het werk niet! Ik heb direct 24 vrienden gemaild en de vrije spellen die ik terug heb gekregen werken bijna geen van allen! Dus vrije spellen, vergeet het maar.
Had toch beter gemoeten, niet leuk!
Babs,
Stuur mij even een email en het adres waarmee je Fly For Fortune hebt gespeeld. Ik zoek het voor je uit…vrije spelen werken echt mits je inderdaad emailtjes heb ontvangen dat je weer mag spelen. Zou vervelend zijn mocht dit niet zo zijn…kortom laat het mij even weten en ik kom bij je terug…
en dan natuurlijk het email adres: hans.meijer@publicisdialog.nl
Uiteraard geven we meer insight in januari 2007 m.b.t deze campagne en de strategie hierachter. Ook een interessant interview in de Adforesult met Manuel van Lijf (KLM) over Fly For Fortune en hoe KLM met e-business omgaat….wordt vervolgd.
En vers van de pers: we zijn genomineerd voor een Esprix award (www.esprix.nl).
Op 9 mei is de uitslag bekend..
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!