Albert.nl groeit dit jaar opnieuw 25 procent
Om de één of andere redenen blijft Albert.nl, de bezorgservice van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, voor mij een interessante case om te volgen. Vandaag verwijst Twinkle naar een eerder verschenen artikel in het Parool waarin Angélique Wouters, formulemanager bij Albert.nl, stilstaat bij het 5-jarig bestaan van de bezorgservice. Wouters geeft in het artikel een aantal kengetallen:
- Albert.nl telt 130 bezorgwagens;
- 65 procent van de Nederlandse huishoudens kan terecht bij Albert.nl;
- het gemiddelde bedrag dat klanten spenderen bedraagt 120 euro;
- versproducten maken 42 procent uit van het totale aantal bestelde artikelen;
- verwachting is dat dit jaar de omzet van Albert.nl opnieuw met circa 25 procent zal groeien.
Voor de liefhebbers nog even de eerdere berichten over Albert.nl op Marketingfacts:
Nov 2006: Omzet Nederlandse online supermarkten stijgt 25%
Jun 2006: Investeringen Albert.nl over 25 jaar terugverdiend
Apr 2006: Omzet Albert.nl ruim 87 miljoen euro per jaar
Jun 2005: Snelle start bij Albert.nl
Dec 2004: Albert.nl verruimt aanbod
Aug 2003: Albert.nl bezorgt boodschappen in Home Delivery Box
Jul 2003: Internetsuper Albert.nl groeit nog steeds
Dec 2002: MaxFoodmarket.nl stopt ermee
Nov 2001: Start van Albert.nl
Wordt het niet weer eens tijd voor wat concurrentie? De prijzen van Albert.nl zijn zeker nog niet de scherpste. En aangezien er weer zoveel vraag is, zou het niet gek zijn als een nieuwe ‘MaxFoodMarket’ zou opstaan!