Gulden is terug. In Rusland
Ik ben al een tijd op zoek naar succesverhalen van Nederlandse ondernemers in Rusland. Vooral in nieuwe media die zich daar bijzonder snel ontwikkelen. En veel kansen bieden om Nederlandse concepten naar Rusland te exporteren. Voorlopig geen voorbeelden uit de digitale wereld, wel een leuk verhaal over een off-line succes. Het gaat om een keten van cafés in Sint-Petersburg met de Nederlandse eigenaar en een prachtige oer-Hollandse naam ‘Gulden’. Met bitterballen en kibbeling op het menu. Het Russische bureau Paprika Branding heeft de huisstijl ontworpen. Als je goed naar het logo kijkt, dan zie je een vork en een lepel in plaats van twee tulpen. “Als je dit meteen ziet, dan heb je honger en moet je café Gulden bezoeken”, aldus Margarita Vasilieva van Paprika Branding. En tenslotte een grappige foto van een serveerster in de bedrijfskleding van Gulden.
Zo ziet een typisch Nederlandse vrouw er blijkbaar uit in de ogen van de Russen:-)))
Vooral die maillot/panty en schoenen zijn zeer herkenbaar 🙂
Haha, leuk. Nu nog geiten Peter ernaast en ze kunnen daar ook Wiener Schnitzel op de kaart zetten.
Ja, ik vond hem ook geestig en kon het niet laten om de foto te publiceren:-) Het is wel conform de huisstijl. Overigens was het merk Gulden met een gezonde dosis humor gelanceerd. Ik heb ook een advertentie gezien met vragen zoals: “Wat is een bitterbal? – A. Spel van de Nederlandse matrozen, B. Frisdrank, C. Vleesballetjes”
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!