NRC: Het wonder van het web
Voor wie nog de stad in moet adviseer ik om even langs de kiosk te gaan om het NRC Handelsblad te kopen. In het januarinummer van het maandblad M dat vandaag als bijlage meekomt, is een internet special te vinden dat meer dan de moeite waard is. Het gaat over de geschiedenis, de economie, de gevaren en de nieuwe mogelijkheden van internet.
Met name het coverartikel van Warna Oosterbaan met als titel ‘Het wonder van het web: de massa aan de macht’ geeft een goed overzicht van de historie van internet. In het artikel wordt ook een overzicht gegeven van de beste boeken over internet (o.a. Tim Berners-Lee, Janett Abbate, Manuel Castells maar ook recente auteurs als Chris Anderson, John Batelle en Jack Goldsmith). In het artikel ‘In de nieuwe economie gelden ouden wetten’ van Freek Staps wordt kort stil gestaan bij het economische succes van internet. Ook aardig om te zien dat vier Nederlandse goeroes aan het woord komen over de wijze waarop internet ons dagelijks leven beheerst. Paul Molenaar (ilse media en Sanoma), Erik Jan Gelink (UPC), Wim Veen (TU Delft) en Rop Gonggrijp geven hun visie in het artikel ‘Mensen dichten computers bijzondere krachten toe’ van Marc Hijink.
Kopen dus die NRC vandaag!
Goeie tip
Ja, ik kom net uit de stad….moet ik weer terug! Maar bedankt voor de tip. Heeft NRC dit ook online staan of is dat alleen weer nadat je door de digitale abonneemaffia bent bewerkt?
Super, bedankt voor de tip!
Graag gedaan!
Frank, kan de kleine niet al lopen? 😉 Vrees overigens dat deze artikelen niet online te vinden zullen zijn. Wellicht een mailtje wagen aan NRC?
thanks!
Zou ergens in de vraag aan NRC even toevoegen dat dat je hun losse verkoop een ‘duwtje’ in de goede richting hebt gegeven ;-))
Heb er net 10 gekocht. Ik werd uit mijn bed gelicht met de mededeling dat mijn site erin zou worden genoemd en er naar mij gerefereerd werd.
Pagina 20 – 23 😉
Zeer de moeite waard idd!
Net uitgelezen. Voor het eerst dat ik zoveel artikelen lees in M. Prima uitgave.
Idd goed nr van M.
Goeie artikelen in M, zeker nuttig voor de doelgroep van NRC: oudere mensen die niet beroepsmatig met internet bezig zijn.
Het artikel met de goeroes was alleen te kort en oppervlakkig om voor mij boeiend te zijn.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!