AOL biedt op Tradedoubler

15 januari 2007, 12:56

Zonet op de Volkskrant gelezen dat America Online (AOL), de internetdivisie van Time Warner, een bod heeft uitgebracht van 900 miljoen dollar op het Zweedse affiliatebedrijf Tradedoubler.

Het Zweedse pensioenfonds Alecta, een belangrijke aandeelhouder van TradeDoubler, heeft het bod echter als te laag verworpen, liet het maandag weten. Op de website van Tradedoubler is echter te lezen (pdf) dat het bestuur het bod steunt.

AOL wil met de overname zijn positie op de Europese online advertentiemarkt versterken. Het bestuur van TradeDoubler had aandeelhouders geadviseerd met het bod in te stemmen. Maar Alecta schat, gezien de mogelijkheden tot groei in de toekomst, de waarde van het bedrijf veel hoger in, aldus een verklaring van het pensioenfonds. Het heeft zijn belang in TradeDoubler vergroot tot boven de 10 procent.

Barry Kampstra
Managing director bij Daisycon

Barry Kampstra is één van de drie oprichters van Daisycon. Daisycon is in Nederland actief op het gebied van Cost-per-Click, Cost-per-Lead en Cost-per-Sale online marketing. Met ruim 30.000 aangesloten publishers mag Daisycon zich met recht marktleider op het gebied van performance based online marketing noemen. Zie ook LinkedIn.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Kasper Katje

    Ik ben benieuwd waar dit toe leidt, zolang het maar geen negatieve invloed heeft om het nederlandse TD team en haar werkwijze.


    15 januari 2007 om 16:59
    Kasper Katje

    Ze zijn al wel wat langer actief hoor (ik werk al sinds 2001 met Tradedoubler NL en sinds 1999 met UK) maar zeker een zeer betrouwbaar en professioneel bedrijf voor alle partijen met een voorbeeldfunctie voor de overige netwerken.

    Het is weer wat stiller geworden rondom affiliate marketing de laatste maanden maar ik hoop nog steeds dat de massa het in 2007 gaat ontdekken en inzetten.


    15 januari 2007 om 22:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!