Brandgagement in innovatie

23 januari 2007, 07:40

Dion Hinchcliffe heeft een interessant artikel op zijn blog geplaatst, over het potentieel en het nut van het opzettelijk betrekken van je klanten bij je innovatietraject. Hij noemt dit onderdeel van brandgagement ‘product development 2.0’.

“Het lijkt bijna te simpel om waar te zijn: om het even welke business je ook pakt, het aantal (potentiële) klanten is per definitie groter dan dat wat je als bedrijf zelf aan menskracht kunt inbrengen. En met iedereen online, is het meer en meer duidelijk waar de grootste bron van talent, betrokkenheid, innovatie, behendigheid en capaciteit werkelijk ligt: bij je klanten.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Melissa

    Is dit niet gewoon een andere naam voor wat ook wel bekend staat als Crowdsourcing? Procter & Gamble en Kraft Food doen dit ook al: het ontwikkelen van een produkt met behulp van de online gemeenschap. Een interessant concept en naar mijn mening de toekomst. Met de mogelijkheden van het internet is de consument steeds veeleisender geworden en wil alles zelf steeds meer in de hand houden. Aan ons hierop in te spelen.


    23 januari 2007 om 14:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!