Brandgagement in innovatie
Dion Hinchcliffe heeft een interessant artikel op zijn blog geplaatst, over het potentieel en het nut van het opzettelijk betrekken van je klanten bij je innovatietraject. Hij noemt dit onderdeel van brandgagement ‘product development 2.0’.
“Het lijkt bijna te simpel om waar te zijn: om het even welke business je ook pakt, het aantal (potentiële) klanten is per definitie groter dan dat wat je als bedrijf zelf aan menskracht kunt inbrengen. En met iedereen online, is het meer en meer duidelijk waar de grootste bron van talent, betrokkenheid, innovatie, behendigheid en capaciteit werkelijk ligt: bij je klanten.”
Is dit niet gewoon een andere naam voor wat ook wel bekend staat als Crowdsourcing? Procter & Gamble en Kraft Food doen dit ook al: het ontwikkelen van een produkt met behulp van de online gemeenschap. Een interessant concept en naar mijn mening de toekomst. Met de mogelijkheden van het internet is de consument steeds veeleisender geworden en wil alles zelf steeds meer in de hand houden. Aan ons hierop in te spelen.