RUG begint Customer Insights Center
De Rijksuniversiteit van Groningen heeft begin dit jaar het Customer Insights Center opgezet. Het center heeft als doelstelling te zorgen voor kennisoverdracht van onderzoek op het gebied van klantmanagement richting professionals in het Nederlands bedrijfsleven. Daarbij wordt ingegaan op vragen over de return op marketing- en klantactiviteiten, de creatie van klantloyaliteit en klantwaarde en de inzet van kanalen. Komend jaar staan onderzoeksrapporten op het gebied van loyaliteitsprogramma’s en multichannel op het programma. Recent is ook een gezamenlijk onderzoek met VODW marketing over campagnemanagement afgerond. Naast deze onderzoeksprogramma’s worden er ook een twee seminars georganiseerd.
Center director van het CIC is prof.dr Peter Verhoef. Andere onderzoekers die een prominente bijdrage leveren, zijn, Tammo Bijmolt, Peter Leeflang, Janny Hoekstra, Jenny van Doorn, Jaap Wieringa, Erjen van Nierop en Wander Jager. Bedrijven uit verschillende sectoren ondersteunen momenteel het CIC als gewoon of premium lid zoals de NS, Wehkamp, Experian, Loyalty Management Nederland, Achmea, KPN en De Friesland Zorg (bron: Adforesult).