Wegener lanceert tabloid en digitaal magazine

30 januari 2007, 08:35

De Gelderlander tabloidWegener Dagbladen maakt in een persbericht bekend dat vanaf 6 februari Brabants Dagblad, BN/de Stem, De Twentsche Courant Tubantia, De Gelderlander, De Stentor en PZC verschijnen op tabloid. Daarnaast wordt ook een gratis digitaal magazine gelanceerd, te vinden op digitaaltabloid.nl. Met het digitaal magazine wordt gepoogd middels aandacht voor beeld, geluid en interactie de binding met de gebruiker te verhogen. De gebruikelijke onderdelen van de krant worden in een nieuw jasje gestoken en bekende columns kunnen worden beluisterd of gedownload en afgespeeld op de iPod.

De overige content bestaat uit beeldverhalen, uitleg over de te verwachten tabloidkrant, antwoord op vragen van lezers en een aantal games. De gebruiker kan daarnaast in beeld en geluid bekijken hoe de papieren krant wordt gemaakt. Tot slot wordt er voor vaste abonnees een exclusief voordeel geboden in de vorm van korting op de prelaunch van de CSI 1, 2 en 3 gamebox van Ubisoft. Tialde, Lotje en andere medewerkers, heel veel succes!

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Lies

    Het digitale magazine is inderdaad zeker een bezoekje waard. En die games van CSI zijn natuurlijk ook helemaal top om te spelen. Voor dat geld kun je ze niet laten liggen….


    30 januari 2007 om 11:04
    René Zonneveld

    Wel leuk hoor, juffrouw Patricia zegt (niet ondertiteld): “”Voor u begint moet u wel even uw geluid aanzetten”. Daar is over nagedacht. Of zo.

    Ben wel erg benieuwd hoe die digitale krant gaat functioneren, want de afgelopen jaren heeft Wegener zoveel FTE’s geschrapt dat de kaasschaaf daarvoor niet genoeg was. Lokaal nieuws bestaat nu uit 1 pagina per dag, voor stad van ongeveer 100.000 inwoners. De rest is van het ANP. Als je nu.nl leest en daarnaast gratis een Wegener-krant digitaal bezoekt, of kijkt op sites als nieuwsvoormij.nl ben je klaar.

    Pogingen van het concern om de digitale dorpspleinen op te tuigen zijn ook niet erg gelukt. Hinken op twee gedachten: het moet wel slagen, maar het mag niks kosten.

    @Cem en Lies: worden jullie niet toevallig door Wegener betaald, jullie lijken wel een persbericht!


    30 januari 2007 om 19:33
    René Zonneveld

    Excuus: het is wel ondertiteld! (even een ‘preview’ mogelijkheid zou voor mij wel handig zijn).


    30 januari 2007 om 19:41
    Bas

    In de strijd om tijd van de internetter, denk ik eerlijk gezegd dat mensen niet op nog meer nieuws zitten te wachten, en waarom ga ik in godsnaam een column luisteren?

    Ik ben niet ouderwets, maar dude, het zijn van die vernieuwingen die niets brengen… enkel een hoop werk en geen pay-off…


    30 januari 2007 om 20:11
    CemYildiz

    @René Zonneveld:

    “Wegener Dagbladen maakt in een persbericht bekend dat (…)” Met andere woorden: ik heb bovenstaande informatie uit het persbericht gehaald.


    30 januari 2007 om 20:27
    CemYildiz

    Rene: heb het persbericht vandaag pas ontvangen en was dit nieuws verder niet tegengekomen, op een banner op adformatie.nl na 🙂 Wat betreft de kritische noot had ik wellicht nog iets kunnen toevoegen met m’n eigen mening/kritiek/toevoeging aan de tekst. Aan de andere kant: dat kan ook via de reacties.


    30 januari 2007 om 21:01
    majo

    Wat een gedoe allemaal, wees nu toch eens wat positiever over een nieuw initiatief. Ik vind het er leuk uit zien, verrassend en nieuw.


    31 januari 2007 om 18:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!