Boston plat door virale campagne
Snelwegen en bruggen werden ervoor afgesloten en de lokale explosieven opruimingsdienst rukte ervoor uit. Tien glimmende pakketjes lagen her en der in de Amerikaanse stad Boston. Gevreesd werd dat het ging om explosieven, maar de pakketjes bleken jarentachtig-graphics met lichtjes te zijn geplaatst als stunt om een programma ‘Aqua Teen Hunger Force’ op Cartoon Network te promoten.
Turner Broadcasting, het moederbedrijf van de tv-zender, zei dat de pakketjes in meer steden geplaatst zijn en dat ze in het geheel niet gevaarlijk zijn. Het bedrijf sprak zijn spijt uit omdat het niet de bedoeling was dat de pakketjes als gevaarlijk zouden worden beschouwd.
De 27-jarige Peter Berdovsky en de 28-jarige Sean Stevens, het duo achter de stunt en beide werkzaam bij het verantwoordelijke reclambureau Interference Inc., zijn in hechtenis genomen. Donderdag worden zij aan de rechter voorgeleid. De autoriteiten in Boston nemen de zaak hoog op omdat degenen die de stunt hebben bedacht en degenen die hem hebben uitgevoerd hadden kunnen weten wat voor paniek er bij het publiek zou kunnen ontstaan. Het Amerikaanse publiek vreest nog steeds voor een nieuwe DEFCON 1 zoals op 9/11. Alleen de politiekosten in Boston worden al geschat op 1 miljoen dollar.
Met dank aan Lodewijk de Groot voor de tip en Elsevier en Quotenet voor de details.
Kan iemand even uitrekenen hoeveel free exposure dit ‘geintje’ heeft opgeleverd? Het krijgt werkelijk in alle Amerikaanse media aandacht en het zou me niet verbazen als de mensen achter Turner Broadcasting gierend achter hun bureau zitten.
Free zal het wel niet meer zijn met de politiekosten en de proceskosten meegerekend. Wel?
En volgens het artikel zitten ze niet meer achter hun bureau maar in een cel
@erno: inderdaad deze mensen moeten gewoon gaan betalen voor alle onnodig gemaakte kosten. Hadden ze maar zo slim moeten zijn om in deze tijd de politie in te lichten.
Ach ja internetkennis hé , die beide heren zijn reeds lang na storting van 2500 $ op vrije voeten.
2 hippies , geen zak te doen met reclame of eeh juist wel ,
turner springt er in om de media-andacht naar zich toe te trekken ongeacht de kosten.
De hippies balen dat de TV met hun stunt pleite is gegaan , maar ja gebeurd wel vaker dat marketinglui gappen.
voor daadwerkelijke info over de achtergrond, foto’s en wat dies meer zei over die knapen zult U bij de échte blogger moeten zijn en niet bij de schrijvende pers..
Maar helaas Marco , wij passen niet door 1 deur, anders waren wij koning keizer en admiraal in nederland
ik de feiten , jij de traffic .
Very useful information. Thank you for sharing it. Thanks 99th
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!