Inkomsten Economist.com
De website van The Economist behaalt 60% van haar inkomsten uit advertenties en 40% uit de verkoop van content. Eind 1999 was dat nog 96% advertising.
Dat zegt Economist.com uitgever Paul Rossi in een interessant interview met eMarketer. De contentverkoop bestaat uit abonnementen en verkoop per stuk. Over omzet en winst doet Rossi geen mededelingen. Rossi zegt de ‘betaalbarriere’ als een flexibel ding te zien. Als er een andere partij dan de lezer is die voor een artikel wil betalen, een sponsor dus, dan biedt de Economist zo’n artikel gratis aan de lezer aan. Van de 174.000 online abonnees heeft 40% een web-only abonnement.
Bron:
Ik vrees dat je weer last van BlogSpam hebt. Al vaker vandaag vreemde reacties op Marketingfacts gezien.
Het is dan wel apart dat bovenstaande link niet werkt. Wat is dat voor een spam?
Geen idee.
Met Google: komt de url wel boven water.
En eerder vandaag commentspam die verwees naar bepaalde pillen (als ik me goed herinner).
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!