Jan houdt van mij!
Zo’n jaartje geleden schreef ik de politiek ontdekt viral marketing. De SP had een grappig filmpje verspreidt met Jan Marijnissen in de hoofdrol onder 22.000 leden. Resultaat 160.000 aangevraagde filmpjes in slechts 10 dagen tijd. Of het nu met de provinciale verkiezingen in het verschiet weer zo hard gaat lopen weet ik niet, maar de SP heeft opnieuw een fraaie campagne gelanceerd. Jan stuurde mij het volgende mailtje:
Beste Erik,
Ik moet je iets vertellen, klik hier.
Er is nog nooit een campagne waar ik zoveel geplakt heb als deze, maar de belangen zijn ook groot. Het gaat ditmaal om de Provinciale Staten, de Eerste Kamer én om het oordeel van de kiezer over Balkenende 4!
Met vriendelijke groet,
Jan Marijnissen
PS: De lijm zit nog op mijn handen…
Ik krijg bijna de indruk dat ze na de mailwisseling met Frank Meeuwsen, op het idee zijn gekomen die verkiezingsborden eens op een andere manier in te zetten 😉 Benieuwd waar de overige partijen mee gaan komen.
Ik heb van een collega ook het mailtje doorgestuurd gekregen. Ik ben totaal geen SP-fan, maar ik vind deze viral toch wel erg goed.
Dit helpt ook meteen het stoffige imago van de politiek weg te poetsen!
En als je bij Femke Geenstijl intoetst dan heeft ze daar een passende reactie op. Ik vond Sinterklaas en de Kerstman van de Telefoongids leuker.
ik verwacht van de PvdA (waar ik zelf actief ben) niet veel soeps. Ik ben niet altijd erg onder de indruk van Provinciale campagnes, maar met name door de moeheid van de afgelopen 2 campagnes (Gemeenteraad en Tweede Kamer) denk ik dat er niet veel ander spannends meer komt. De SP propagandamachine is altijd wel erg snel, prachtig om te zien (jaloersmakend), maar ik vind GroenLinks ook erg sterk de laatste campagnes (de FemFem vond ik prachtig bv)
Ik vroeg net aan Femke: ben je gelukkig? Antwoord: ik begrijp niet zo goed wat je daarmee bedoelt …. haha.
SP blijft goed: humor, hip en helder.
Superviraltje weer van Jan/SP. Hoe de man het doet.. ik weet het niet. Maar ik krijg toch steeds meer een soort van kruising tussen respect en begrip voor hem. Waar vroeger snel de klassificering van ‘rooie lul’ over mijn lippen rolde, moet ik nu toch echt gaan uitkijken dat ik het zelf niet wordt. Nou, zo’n vaart zal het niet lopen, maar ze zijn in ieder geval leuk bezig daar!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!